۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
۵ تن بذر گندم و جو در استان سمنان توزیع می‌شود
رضایی به بازار گفت:

۵ تن بذر گندم و جو در استان سمنان توزیع می‌شود

سمنان- رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توزیع بذر گندم و جو در بین کشاورزان استان خبر داد و گفت: پنج تن بذر مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.

لطف الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پنج تن بذر گندم و جو برای کشاورزان استان سمنان تامین شده است، تاکید داشت: این میزان بذر مورد نیاز کشاورزان، مرحله به مرحله در استان سمنان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بذرها از ارقام خوبی مانند سیوند، پیشگام، میهن، رخشان، زرینه، برزگر، نارین، طلایی، یوسف و بهمن تامین شده است، افزود: در تامین این بذرها نوع گندم، اقلیم استان و بهره وری در سطح کشت مورد نظر قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این میزان بذر به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان استان توزیع می شود، تاکید داشت: تلاش شده تا این میزان بذر به صورت یارانه ای و همچنین در کنار مانده بذور سال قبل، در اختیار کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به خصوص زراعت گندم و جو قرار گیرد.

نظارت بر تولید بذر با کیفیت یکی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است

رضایی با بیان اینکه بیشتر بذر مورد نیاز استان سمنان در داخل همین استان تولید می‌شود و بخش کمی از آن وارداتی است، گفت: کشاورزان استان نگران تامین بذر مورد نظرشان در کشت بعد گندم و جو نباشند.

وی با بیان اینکه برنامه دو ساله‌ای برای بذر مورد نیاز استان سمنان اندیشیده شده است، افزود: بدر مورد نیاز بهره برداران استان در این برنامه دو ساله در سه سطح پرورشی، مادری و گواهی و برای محصول گندم و جو تولید شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین ضمن اشاره به کیفیت بذرهای تولیدی در استان برای مصرف کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی به خصوص زراعت گندم و جو، توضیح داد: نظارت بر تولید بذر با کیفیت یکی از مهمترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی و همچنین معاونت تولیدات گیاهی است.

رضایی با بیان اینکه حفظ و حراست از مزارع کشت شده در کنار نظارت بر تولید بذرها توسط کارشناسان تولیدات گیاهان جهاد کشاورزی یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان سمنان است، گفت: در حوزه فنی تمام اقدامات لازم در تولید بذرها به خصوص به لحاظ کفیت صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۱۵٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha