۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
آخرین وضعیت اجرای فکتورینگ در بانک مرکزی
مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی مطرح کرد

آخرین وضعیت اجرای فکتورینگ در بانک مرکزی

مدیر اداره تامین مالی بانک مرکزی گفت: اجرای فکتورینگ منوط به اصلاح دستور ضمانت نامه نیست و هم اکنون باتوجه به اینکه بانک مرکزی بانکهای مجاز را اعلام کرده از طریق سامانه وزارت اقتصاد قابل اجراست .

به گزارش بازار، حمید آذرمند مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی، درخصوص اجرای فکتورینگ گفت: روش فکتورینگ به عنوان یکی از روشهای تامین مالی که از سوی بانک مرکزی در دستورالعمل ارائه خدمات تامین مالی زنجیره ای مورد تایید قرار گرفته، از سال گذشته در دستورالعمل کارها قرار گرفت.

وی بیان کرد: اجرایی شدن این ابزار منوط به راه اندازی دو سامانه در وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه بود که در اواخر سال گذشته سامانه واگذاری مطالبات قراردادی در وزارت اقتصاد رونمایی شد.

مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی افزود: براین اساس وظایفی هم در اختیار بانک مرکزی بود که یکی آئین نامه اجرایی شامل اعلام فهرست بانکها و موسسات اعتباری مجاز برای عملیات فکتورینگ و دیگری اصلاح دستورالعمل انتقال تضامین بابت مطالبات واگذار شده بود.

آذرمند ادامه داد: در این زمنیه بانک مرکزی در تاریخ هجدهم آبان سال گذشته، بانکها و نهادهای مجاز را که شامل بانک مسکن، رفاه، ملت، توسعه صادرات، خاورمیانه، پاسارگاد،کارآفرین،سینا، ایران و ونزوئلا به عنوان نهادهای مجاز، به سازمان برنامه و بودجه معرفی شدند که این بانکها مجاز به عملیات فکتورینگ هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه دیگر بانک مرکزی اصلاح دستورالعمل ضمانت نامه بود که در کمیسیون مربوطه بانک مرکزی تصویب شده و در شورای پول و اعتبار مطرح شد البته باتوجه به اصلاحات مدنظر این سازمان، این دستورالعمل مجددا به کمیسیون ارجاع داده شد که پس از اصلاحات مربوطه فرآیند تکمیل و ابلاغ خواهد شد و در اسرع وقت از سوی بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

آذرمند افزود: هرچند اجرای فکتورینگ منوط به اصلاح دستور ضمانت نامه نیست و هم اکنون باتوجه به اینکه بانک مرکزی بانکهای مجاز را اعلام کرده از طریق سامانه وزارت اقتصاد قابل اجراست ولی اصلاح دستور نامه میتواند ابزارهای لازم را توسعه دهد.

کد خبر: ۲۱۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha