۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
نوسان قیمت مواد اولیه باعث تغییر قیمت ماهانه محصولات می شود
مدیر برند مادام دالز در گفتگو با بازار:

نوسان قیمت مواد اولیه باعث تغییر قیمت ماهانه محصولات می شود

پریزاد مدیر برند مادام دالز گفت: مواد اولیه ما ایرانی است ولی مواد اولیه موادی که ما تهیه می کنیم خارجی و تحت تاثیر دلار است که باعث می شود ما هر دو ماه یکبار قیمت هایمان را تغییر دهیم.

گروه استان ها؛ بازار: طی سال های گذشته ورود عروسک های خارجی به کشور تاثیر زیادی روی فرهنگ، طرز فکر و تخیلات کودکان ما داشته است. در این شرایط اقدام برای تولید عروسک های ایرانی یکی از نیازهای فرهنگ سازی و خانواده ها به شمار می رود. مجموعه مادام دالز یکی از تولیدکننده های داخلی است که عروسک های دست ساز با طرح بدن انسان تولید می کند. این عروسک ها با لباس های مرتبط با فرهنگ و سنت ایرانی، طرح های پدربزرگ و مادربزرگ، لباس های روستایی و غیره تولید می شود. در نمایشگاه بین المللی این عروسک ها مورد توجه مشترانی خارجی نیز قرار گرفته و به گفته مدیرعامل این برند بعد از تامین نیاز داخلی برای صادرات نیز اقدام خواهند کرد.

گفتگوی بازار با «محمود پریزاد» مدیرعامل برند مادام دالز را با هم می خوانیم.

* از ویژگی و مشخصه تولیداتتان بگویید.

عروسک های ما هم به صورت لباس هایی که مربوط به فرهنگ و سنن خودمان است تولید شده، سعی کردیم عروسک هایی با طرح های مادربزرگ و پدربزرگ های قدیمی، با طرح لباس های روستایی را در کارمان داشته باشیم از طرفی هم باید خود کودک نسبت به کار های شخصی اش تربیت شود. به این منظور سعی کردیم از مو ها و لباس هایی استفاده کنیم که کودک دوست داشته باشد موها را شانه کند و لباس ها را مرتب کند. کار ما موزیکال نیست و ثابت است که روی پایه هایی نصب می شود. این پایه ها باعث شده که دغدغه والدین نسبت به مرتب بودن اتاق کودک کمتر شود و از روی پایه جدا می شود و زمانی که کودک قصد بازی کردن با عروسک را داشته باشد این امکان وجود دارد که آن را از پایه جدا و بعد از بازی دوباره روی آن نصب کرد.

برای موزیکال کردن عروسک هایمان اقداماتی انجام دادیم متاسفانه هنوز نتوانسته ایم سیستمی را پیدا کنیم تا عروسک ها را موزیکال کنیم در واقع هنوز نتوانستم با شرکتی یا با سازنده ای در ایران که پایه موزیکالی داشته باشد یا موتوری برای این کار تولید کرده باشد ارتباط بگیرم

برای موزیکال کردن عروسک هایمان اقداماتی انجام دادیم متاسفانه هنوز نتوانسته ایم سیستمی را پیدا کنیم تا عروسک ها را موزیکال کنیم. در واقع هنوز نتوانستم با شرکتی یا با سازنده ای در ایران که پایه موزیکالی داشته باشد یا موتوری برای این کار تولید کرده باشد ارتباط بگیرم. ما خیلی دوست داریم این اتفاق بیفتد چون اگر موزیکال شود وارد رنج سنی پایین تر و حتی نوزادان می شود و موزیکی برای خواب و آرامش نوزاد به همراه دارد. اگر بتوانیم به این موضوع دست پیدا کنیم عالی می شود. برای این مسئله برنامه داریم و در آینده این کار را انجام خواهیم داد.

*مواد اولیه مورد نیازتان را چطور تامین می کنید؟

اکثر مواد اولیه ما موادی هستند که داخل ایران تولید می‌شوند به همین دلیل خوشبختانه با مشکل تامین مواد اولیه روبرو نیستیم. حدود ۹۰ درصد از مواد اولیه ما ایرانی است. البته مواد اولیه ما ایرانی است اما مواد اولیه اولیه مان ایرانی نیست، یعنی کارخانه هایی که برای ما پارچه تولید می‌کنند می توانم بگویم اکثرا خارجی هستند و با دلار کار می کنند به همین دلیل متاسفانه ما هر دو ماه یکبار که مواد اولیه ای تامین می‌کنیم با نوسان قیمت مواجه هستیم.

*با این شرایط قیمت گذاری شما چطور انجام می شود؟

ما سعی می کنیم نوسان قیمت را هضم کنیم و به مشتری شوک وارد نکنیم اگر هم مجبور شویم که افزایش قیمتی داشته باشیم سعی می کنیم این افزایش قیمت یکباره وجود نداشته باشد، به صورت پله ای و با نوسان بسیار کم وارد بازار شود.

*بازاریابی خارجی هم داشتید؟

زمان شرکت در نمایشگاه ها تاجر های خارجی می‌آیند و استقبال آنها نسبتا بد نبوده ولی به صورت عمده ای که خودمان بخواهیم اقدام کنیم هنوز وارد بازار خارجی نشدیم.
مجموعه ما یک شرکت جوان و نو پا است و تازه کار را شروع کردیم. سعی ما بر این است که ابتدا کشور خودمان را ساپورت کنیم و بازار داخلی را در نظر بگیریم و از مازاد تولیدمان وارد بازار خارجی شویم اما در چشم اندازمان بازار خارجی را هم در نظر داریم.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha