۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی ضامن اجرای طرح مالیات بر سوداگری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی ضامن اجرای طرح مالیات بر سوداگری

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح مالیات بر سوداگری، ضمن شفاف‌سازی معاملات، مانع هرگونه فرار مالیاتی شده و احراز هویت‌ها و رصدها به طور کامل انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بهزاد رحیمی با تاکید به اینکه طرح مالیات بر سوداگری نیازمند بسط و توسعه سامانه‌هایی است تا رصدها را احراز هویت‌ها را کامل کند، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در بحث مربوط به مناقصه‌ها و مزایده‌ها انجام و مسائلی در این زمینه حل شده است، اما به نظر می‌رسد، سازمان امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در کشور در زمینه طرح مالیات بر سوداگری باید بیش از گذشته با یکدیگر هماهنگ‌تر باشند تا کارکرد شفافی در بحث مربوط به مالیات ارائه دهند.

این نماینده مجلس عنوان کرد که با بسترسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، این طرح ضمانت اجرایی بیشتری خواهد داشت چرا که برخی از نابسامانی‌ها در بازارها ناشی از سوداگری است. بنابراین، اجرای درست این قانون به طور حتم بازدارندگی لازم را به همراه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بر جایگاه بازار سرمایه در بحث مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره کرد و گفت: به طور قطع محور اصلی در بحث مربوط به مولدسازی دارایی می‌تواند بورس باشد منتها با ساز و کارهای درست می‌توان به جایگاه مهم تری هم رسید.

به گفته رحیمی؛ بورس با شفاف سازی، مولد سازی و قیمت‌های واقعی را انجام می‌دهد و کسانی که عرضه کننده دارایی هستند از طریق بورس بهتر می‌توانند کارهای مربوط به واگذاری را انجام دهند.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha