۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
پیشتازی اردبیل در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد؛

پیشتازی اردبیل در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی

اردبیل- کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان نسبت به متوسط کشوری ۱۴ درصد بالاتر و در این زمینه پیشرو هستیم.

حامد کیخسروی در نشستی که به مناسبت هفته افتتاح حساب ۱۰۰ امام برگزار شد به خبرنگار بازار گفت: متوسط کشوری در بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی کم دوام ۵۰ درصد است در حالی که این میانگین در استان اردبیل ۶۴ درصد اعلام می‌شود که ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ طرح بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را شاهد هستیم که ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در این زمینه شناسایی شده بود که کم دوام و یا بی‌دوام بودند.

در افق ۱۰ ساله تا ۱۴۱۰، تمامی واحدهای کم‌ دوام روستایی به مرحله مقاوم‌سازی می رسد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در افق ۱۰ ساله تا ۱۴۱۰ قرار است تمامی واحدهای کم‌ دوام روستایی به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و شاهد بهبود ساخت و ساز و ایمن‌سازی آنها در مناطق روستایی باشیم.

کیخسروی سهمیه امسال را چهار هزار واحد اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۵۵ واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و عقد قرارداد ۵۰ درصد از این واحدهای ابلاغی را به همت ۹ بانک عامل شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال حتی بیشتر از سهمیه ابلاغی عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را با نرخ سود پنج درصد در این حوزه شاهد باشیم.

بانک‌های عامل موظف به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود پنج درصد هستند

کیخسروی اضافه کرد: بانک‌های عامل موظف هستند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با نرخ سود پنج درصد پرداخت کنند و از این محل مابه‌التفاوت سود از طریق دولت جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار بازسازی واحدهای مسکونی و مقاوم‌سازی آنها، سه تفاهمنامه با نهادهای مختلف به امضا رسیده تا بنیاد مسکن احداث واحدها را در دستور کار قرار دهد.

کیخسروی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از این تفاهمنامه‌ها با بهزیستی برای ساخت مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر است که از سال ۹۴ این طرح در حال اجرا است و تاکنون ۱۰۶ واحد مسکن برای ۲ معلول‌ها و بیشتر احداث و تحویل شده است.

بنیاد مسکن از برکات مستمر و صدقات جاریه انقلاب اسلامی است

وی تصریح کرد: در قالب تفاهمنامه‌ ساخت مسکن برای ایتام با همکاری بهزیستی و کمیته امداد نیز ۲۲ واحد در چهار سال اخیر احداث و تحویل گروه‌های هدف شده است.

کیخسروی سومین تفاهمنامه را با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی یادآور شد و گفت: بنیاد مسکن در تحقق این تفاهمنامه نیز ۶۴۰ واحد را احداث و تحویل روستاییان کرده است.

وی با بیان اینکه از ۲۱ تا ۳۱ فروردین دهه حساب ۱۰۰ امام و چهل و سومین سالروز تشکیل بنیاد مسکن گرامی داشته می‌شود، افزود: این بنیاد از برکات مستمر و صدقات جاریه امام راحل و انقلاب اسلامی است که توانسته زمینه رضایتمندی روستاییان را فراهم کند.

تهیه طرح هادی به روز برای کلیه روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن نسبت به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی اقدام کرده و در یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه اجرای طرح هادی را انجام می‌دهد.

کیخسروی اضافه کرد: تمام تهیه طرح هادی به روزرسانی شده و ما شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها با چشم‌اندازی مناسب هستیم.

وی در مورد صدور سند مالکیت روستایی نیز بیان کرد: با همکاری ثبت اسناد ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب ۴۹۷ روستا و ۲۵ شهر صاحب سند تک برگی رسمی شدند.

طرح منظومه های روستایی در روستاهای استان اجرا می شود

کیخسروی به اجرای طرح منظومه‌های روستایی نیز با هدف حمایت از تولید و تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: در ۳۴ روستای شاهرود همچنین هیر، اسلام‌آباد پارس‌آباد، کوثر و قصابه مشگین‌شهر طرح منظومه‌های روستایی اجرا می‌شود تا روستاییان توانمند شده و با بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره استحکام اقتصادی و عمران و آبادانی بیشتری را تجربه کنند.

وی به بهسازی بافت با ارزش روستایی در برخی از روستاها و معرفی روستاهای هدف گردشگری در «انار و موئیل مشگین‌شهر و اندبیل خلخال» اشاره کرد و گفت: در کنار این طرح‌ها بنیاد مسکن نسبت به آسفالت‌ریزی، سنگ فرش و احداث دیوار حائل سیل‌بند اقدام کرده است.

کیخسروی در مورد مشارکت بنیاد مسکن در طرح ملی مسکن نیز اظهار کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نهضت ملی مسکن با کارگزاری بنیاد مسکن انجام می‌شود که از ۳۱ شهر استان، ۲۴ شهر دارای این شرایط است.

پنج هزار و ۴۷۶ نفر حائز شرایط در طرح نهضت ملی مسکن

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از مجموع ۳۰ هزار و ۳۰۰ ثبت نامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن، بعد از پایش پنج هزار و ۴۷۶ نفر حائز شرایط شده‌اند که در قالب بنیاد ساخت، احداث سه هزار و ۲۸۲ واحد در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ساخت این واحدها در شهرهای مختلف در حال انجام است و به هیچ وجه حذف متقاضی را مد نظر قرار ندادیم بلکه به تناسب آورده متقاضیان ساخت مسکن با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha