۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تولید روزانه نفت ایران ۳۷ هزار بشکه افزایش یافت| قیمت نفت سنگین ایران ۸۰ دلار و ۵۶ سنت شد
اوپک:

تولید روزانه نفت ایران ۳۷ هزار بشکه افزایش یافت| قیمت نفت سنگین ایران ۸۰ دلار و ۵۶ سنت شد

اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۳۷ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داد و متوسط قیمت نفت سنگین ایران در این دوره را ۸۰ دلار و ۶۷ سنت اعلام کرد.

به گزارش بازار، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد متوسط تولید نفت ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید روزانه نفت ایران در این دوره نسبت به ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ با افزایش ۳۷ هزار بشکه‌ای مواجه شده است. ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۲۸ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

کل تولید روزانه نفت اوپک در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴۹ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲۸ میلیون و ۳۷۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

با این حال در سومین ماه سال جاری میلادی تولید روزانه نفت اوپک نسبت به ماه قبل از آن ۸۶ هزار بشکه کاهش یافته و به ۲۸ میلیون و ۷۹۷ هزار بشکه در روز رسیده است. از ۱۳ عضو اوپک ۹ کشور از جمله ایران در ماه مارس با کاهش تولید خود مواجه شده‌اند و تولید ۴ عضو اوپک نیز در این ماه افزایش یافته است.

تولید نفت ایران در ماه مارس بالغ بر ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به ماه فوریه ۸ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

بر اساس گزارش اوپک متوسط قیمت نفت سنگین ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۸۰ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه بوده است. قیمت نفت سنگین ایران در این دوره نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۶ دلار و ۸۸ سنت کاهش داشته است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک نیز در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ دلار و ۵۵ سنت کاهش داشته و به ۸۰ دلار و ۵۶ سنت رسیده است.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در دوره سه ماهه نخست ۲۰۲۳ در برابر ۷۶ دلار و ۳ سنت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۸۱ دلار و ۱۱ سنت معامله شده است.

نفت صحرای الجزایر با ۸۲ دلار و ۶۱ سنت گران‌ترین و نفت مری ونزوئلا با ۶۰ دلار و ۱۹ سنت ارزان‌ترین نفت اوپک در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ بوده‌اند.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha