۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
صادرات حدود ۳۰ میلیون دلاری محصولات و تجهیزات پزشکی

صادرات حدود ۳۰ میلیون دلاری محصولات و تجهیزات پزشکی

نایب رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: قیمت تولید نهایی تجهیزات پزشکی ایرانی ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به محصولات خارجی ارزان‌تر بوده و از نظر کیفیت می‌تواند با نشان‌های خارجی رقابت کند.

به گزارش بازار، رضا کمپانی سعید با بیان اینکه صنعت تولیدات تجهیزات پزشکی ایرانی، صنعتی ۲۸ ساله است، گفت: تولید تجهیزات پزشکی قبل از پیروزی انقلاب در حد مبلمان‌های بیمارستانی و دستگاه‌های استریل بود، اما بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی با توجه به محدودیتی که برای کشومان به وجود آمد، صنعتگران کشورمان شروع به طراحی و ساخت دستگاه‌ها و تجیزات پزشکی کردند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد مراکز پزشکی کشورمان از تجهیزات پزشکی وارداتی بی نیاز هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات پزشکی، بجز دستگاه‌های تصویربرداری سنگین، ‌ در داخل تولید می شود که البته شرکت‌های ایرانی با کمک نخبگان و مهندسان ایرانی در حال کار در این زمینه هستند، که حتما موفق می‌شوند.

وی با اشاره به واردات ۴۰ درصدی تجهیزات پزشکی افزود: در بخش مصرفی‌های عمومی تجهیزات پزشکی در وضع خوبی هستیم، اما در بخش مصرفی‌های تخصصی عقب هستیم که با کمک معاونت علمی و فناوری، وزارت‌های بهداشت و صمت امکاناتی بوجود آمده تا بتوانیم این عقب ماندگی را نیز جبران کنیم.

رضا کمپانی سعید تصریح کرد: صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بوده، که البته این عدد از نظر محدودیت‌های بین المللی خوب است، ولی جای کار بسیاری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها باید به روش‌های صادراتی بیشتری فکر کنیم.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی درباره روش‌های صادراتی تجیزات پزشکی به کشورهای مختلف گفت: در چند سال اخیر در کشورهایی از جمله عراق، ترکیه، مالزی، بلاروس و چک نمایندگان محلی ایجاد کردیم که با همکاری این نمایندگی‌ها، کالا را در آن کشورها به صورت محلی تولید کرده و با نشان کشور میزبان وارد بازار می‌کنیم.

وی افزود: هدفگذاری ما برای صادرات بیشتر، استفاده از این روش است تا محصول پایدار صادراتی داشته باشیم.

رضا کمپانی سعید درباره مزیت محصولات ایرانی در مقایسه با محصولات خارجی گفت: به دلیل نیروی کار معتدل ایرانی، قیمت تولید نهایی تجهیزات پزشکی داخلی ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به محصولات خارجی ارزان‌تر است و این محصولات از نظر کیفیت می توانند با نشان‌های خارجی رقابت کنند.

وی افزود: با فرهنگ سازی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی می توان برای توسعه تولید تجهیزات پزشکی و بی نیازی به محصولات خارجی کمک شایانی کرد.

کد خبر: ۲۱۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha