۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
جایگزینی کشت نخود پاییزه به جای بهاره
رییس موسسه تحقیقات دیم کشور اعلام کرد

جایگزینی کشت نخود پاییزه به جای بهاره

رییس موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی افزایش تولید حبوبات به خصوص کشت نخود، تغییر کشت از بهار به پاییز است که در این بخش ۸ رقم از ارقام مذکور قابلیت استفاده دارد.

به گزارش بازار، مظفر روستایی رییس موسسه تحقیقات دیم کشور با اشاره به جایگزینی کشت نخود پاییزه به جای بهاره گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی افزایش تولید حبوبات به خصوص کشت نخود، تغییر کشت از بهار به پاییز است که در این بخش ۸ رقم از ارقام مذکور قابلیت استفاده دارد.

روستایی گفت: در برنامه جهش تولید در دیمزارها اولویت برنامه‌ها با معرفی ارقام مقاوم به سرما برای تغییر فصل کاشت نخود از بهار به پاییز، کنترل علف‌های هرز و تولید بذر ارقام جدید است به طوری که اکنون بیشترین بذر تولیدی مربوط به موسسه دیم کشور است.

وی در دامه تصریح کرد:، اما برای حفظ تنوع ژنتیکی نخود در کشور به بخش خصوصی اجازه واردات بذور جدید را داده‌ایم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

رییس موسسه تحقیقات دیم کشور همچنین از نخستین جشنواره و همایش ملی نخود خبرداد و گفت: این همایش سوم خردادماه ۱۴۰۲ توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با همکاری دانشگاه رازی، شورای ملی نخود ایران و تحت حمایت سیویلیکا در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار همایش ملی نخود محصولی کم آب بر و پربازده است افزود: این همایش ملی با هدف معرفی ارقام پربازده و جهش تولید در دیمزارها برگزار می‌شود.

جایگزینی کشت نخود پاییزه به جای بهاره

کد خبر: ۲۱۵٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بیگی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      1 1
      جناب مسوول محترم بهتره اول به فکر و چاره جویی نان و قوت اساسی مردم دراصلاح قیمت خرید تضمینی گندم باشید تا تغییر کشت نخود. شما با این بی تفاوتی تان نسبت به قیمت تمام شده گندم انگیزه تمامی کشاورزان را در کشت همه محصولات سال جاری گرفته اید!!