۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
درآمد صادراتی بوشهر روزانه ۲ هزار میلیارد تومان است| ارسال تولیدات از استان به ۶۳ کشور جهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

درآمد صادراتی بوشهر روزانه ۲ هزار میلیارد تومان است| ارسال تولیدات از استان به ۶۳ کشور جهان

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه درآمد صادراتی استان بوشهر روزانه ۲ هزار میلیارد تومان است از ارسال تولیدات از این استان به مقصد ۶۳ کشور جهان خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید"، هدفگذاری دولت و مجلس و بخش خصوصی باید تحقق عینی شعار سال و رضایت‌مندی مردم باشد.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند با افزایش تولید و رونق صادرات، ضمن ارزآوری برای کشور، در ایجاد اشتغال و همچنین افزایش قدرت خرید مردم نیز اهتمام ورزد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: البته در این مسیر، دولت موظف است تسهیل‌کننده امور صادرات باشد و اینکه بجای کمک کردن، تعرفه صادرات برخی کالاها بویژه محصولات جالیزی و گلخانه‌ای را افزایش دهند، به تولید و اقتصاد ضربه می‌زند و عملا به اشتغال نیز آسیب وارد خواهد شد.

گزدرازی تصریح کرد: رشد صد در صدی تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی، لطمه زیادی به تولیدکنندگان وارد می‌کند و از دولت و مجلس انتظار می‌رود این بخشنامه را اصلاح و زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر ظرفیت بالایی در تولید محصولات مختلف دارد و در ۱۲ ماه سال گذشته، بیش از ۲۷ میلیون تن کالا با ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار صادرات کالا داشته‌ایم که رقمی بسیار ارزشمند است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: ارزش صادرات استان بوشهر، حدود ۷۱۵ هزار میلیارد تومان است و تقریبا روزانه ۲ هزار میلیارد تومان درآمد صادراتی استان بوشهر بوده است.

گزدرازی افزود: علاوه بر تولیدات پتروشیمی و میعانات گازی، صیفی‌جات و محصولات باغی بویژه خرما و همچنین آبزیان شامل ماهی و میگو نیز جزو عمده محصولات صادراتی هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۶۳ کشور جهان، مقصد صادراتی کالاهای تولیدی استان بوشهر به شمار می‌روند که چین و امارات و ترکیه و اخیرا روسیه نیز بیشترین مقاصد صادراتی استان بوشهر هستند.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha