۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
اصناف قزوین ۹۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند
رحمانی به بازار گفت:

اصناف قزوین ۹۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند

قزوین- رحمانی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی در سامانه تلفنی ۱۲۴ اصناف متخلف این استان ۹۲۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

مجید رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شکایت‌های مردمی حوزه تخلفات توزیع و عرضه کالاهای اساسی توسط سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود، گفت: سال گذشته حدود پنج هزار و ۵۰۰ فقره شکایت مردمی در این سامانه ثبت شد که در ارتباط با این شکایت‌ها یک هزار و ۶۰۰ فقره تخلف صنفی اثبات شد.

وی با بیان اینکه این تخلفات صنفی منجر به تشکیل بیش از شده است، گفت: در نهایت با توجه به تشکیل این تعداد پرونده حدود از سوی محاکم قضائی برای کسبه و صنوف متخلف در استان قزوین صادر شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۲۴ پرونده تخلف صنفی از سال گذشته به‌جا مانده و در انتظار دریافت حکم قضائی هستند، اضافه کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه، اجرا نشدن تکالیف صنفی، اخذ نکردن پروانه کسب، رعایت نکردن مسائل بهداشتی جزو ۵ تخلف صنفی اصلی استان طبق گزارش‌های مردمی بودند.

وی ادامه داد: عرضه خارج از شبکه و تداخل صنفی،‌ تقلب، ارائه نکردن فاکتور خرید، احتکار، تعطیلی خودسرانه و رعایت نکردن ساعات کاری و فروش اجباری کالا و خدمات از دیگر تخلفات صنفی رایج در سال ۱۴۰۱ در میان اصناف و واحدهای صنفی استان بوده‌اند.

رحمانی یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha