۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
دلالی دلار با سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی بی معنا می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

دلالی دلار با سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی بی معنا می‌شود

نماینده مردم کردستان در مجلس گفت: تقاضای کاذب با سیاست‌های جدید بانک مرکزی از بین می‌رود و واسطه گری دیگر معنا نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهزاد رحیمی، نماینده مردم کردستان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص تمهیدات اخیر (پیش نیاز حساب ارزی برای دریافت ارز و ...) بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی به خبرنگار ایبِنا گفت: بازار ارز متاسفانه با تقاضای کاذبی در نتیجه اتخاذ سیاست‌های اشتباه مواجه شد که به اقتصاد بیمار کشور فشار آورد. به این معنا؛ از میان متقاضیان کمتر کسی نیازمند واقعی به حساب می‌آمد، اما به دلیل حفظ ارزش پول خود با در دست گرفتن کارت ملی در صف دریافت ارز جای گرفت. در واقع؛ سرمایه‌های سرگردانی به این سو هدایت شد.

وی در ادامه اضافه کرد: کنترل نقدینگی نیاز به برنامه دارد. برخی از افراد حتی به شکل ناخواسته وارد بازار می‌شوند که با اجرایی شدن سیاست‌های جدید بانک مرکزی، اتفاق فوق روی نخواهد داد، زیرا تمام کسانی که وارد این عرصه شدند، نه تنها سود نبردند بلکه با این همراهی ناخواسته بر شدت تورم افزودند و در نتیجه آسیب بیشتری بر اقتصاد کشور وارد آوردند.

نماینده مردم کردستان در این خصوص یادآور شد: افراد مورد اشاره نیازمندان واقعی ارز محسوب نمی‌شوند، با سیاست‌های جدید بانک مرکزی فیلتری به وجود خواهد آمد تا به این وسیله افرادی که در زمان خاصی به ارز برای سفر یا مداوا یا هر دلیل موجه دیگری نیاز دارند، به آن دسترسی پیدا کنند و از ورود به بازار غیررسمی جلوگیری به عمل آید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در این باره تاکید کرد: بحث حذف یارانه‌ها و حساب ارزی سبب خواهد شد تا به یکباره تصمیم به خرید ارز گرفته نشود و با در دست داشتن کارت ملی در برابر صرافی‌ها صف‌های طولانی به تشکیل در نیاید. تقاضای کاذب با سیاست‌های جدید از بین می‌رود و واسطه گری دیگر معنا نخواهد داشت، زیرا خرید ارز با کارت ملی یک بازار دلالی به وجود آورده بود که انگیزه تولیدکنندگان را از بین برده بود. در واقع نوعی پول پاشی محسوب می‌شود که با این کار اصلاح خواهد شد. رحیمی در ادامه افزود: قیمت‌ها به ثبات برسد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha