۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
شهرک صنعتی اردبیل ۱۵۵ هکتار توسعه می‌یابد
معاون استاندار اردبیل:

شهرک صنعتی اردبیل ۱۵۵ هکتار توسعه می‌یابد

اردبیل- عبداللهی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاران و در سال مزین به «رشد تولید» تا ۱۵۵ هکتار توسعه می‌یابد.

یاسر عبداللهی در حاشیه آیین درختکاری در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به یاد شهدا به خبرنگار بازار گفت: با توجه به کمبود فضای صنعتی در استان و استقبالی که سرمایه‌گذاران از طرح‌های تولیدی و صنعتی انجام دادند، در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی طرح‌های توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۲ فاز شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل از لحاظ واگذاری زمین صنعتی توسعه می‌یابد که در قدم اول ۶۰ هکتار و در فاز بعدی نیز ۹۵ هکتار به مجموع محدوده این شهرک افزوده می‌شود تا پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاران در میان‌مدت باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: برای بلند مدت نیز با تاکید استاندار اردبیل زمین مورد نیاز در حال تأمین شدن است که امیدواریم امسال در این زمینه توافق خوبی را با صاحبان اراضی این محدوده شاهد باشیم.

عبداللهی محدودیت اعتبارات استانی شهرک‌های صنعتی را یادآور شد و افزود: از محل سفر مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ۳۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته و انتظار می‌رود در سال‌جاری نیز بخش دیگری از تزریق منابع ملی برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شاهد باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری با شاخصه «مهار تورم و رشد تولید» را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی در جبهه رشد تولید و پشتیبانی از این بخش جز نهادهای پیشرو است و قطعا برنامه‌ریزی‌های خوبی را تدارک دیده‌ایم تا ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و تولیدی ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کند.

عبداللهی به اقدام خوب کاشت درخت و ایجاد کمربندی سبز به نام شهید سلیمانی و سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اشاره کرد و ادامه داد:‌ با همکاری منابع طبیعی انتظار می‌رود هر چه سریعتر توسعه فضای سبز در داخل شهرک‌های صنعتی و همچنین ایجاد کمربندی سبز را شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ضرورت بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی را با همکاری سرمایه‌گذاران و خودیاری آنها یادآور شد و اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاران تأمین منابع مورد نیاز و سرمایه در گردش بود که قرار شد از محل تبصره ۱۸ و سایر منابع پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران در استان اردبیل انجام شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha