۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان آسیب‌دیده اعطا می‌شود
نماینده مردم تهران در مجلس:

تسهیلات قرض‌الحسنه به زنان آسیب‌دیده اعطا می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زنان آسیب دیده فاقد تمکن مالی در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر با اشاره به «لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار»، گفت: در این لایحه ارتقای امنیت روانی زنان مورد توجه ویژه قرار گرفته و حمایت از امنیت روانی آنان در مواجهه با مخاطرات فضای مجازی هم لحاظ شده است.

وی ادامه داد: به طور معمول زنان آسیب دیده مشکلات اقتصادی زیادی دارند که در لایحه مذکور مهارت افزایی و توانمندسازی اقتصادی آنان مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم تصریح کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زنان آسیب دیده فاقد تمکن مالی از جمله اقدامات مهمی است که در این لایحه آمده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از زنان جامعه فاقد شناسنامه و سایر اسناد هویتی هستند که در ماده ۶ لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، حمایت حقوقی از این زنان لحاظ و سعی شده است که مشکل آنها مرتفع شود از سوی دیگر اصلاح مقررات مربوط به صدور گذرنامه برای زنان هم در این لایحه آمده است.

توانگر ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یک سری اصلاحات مهم در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار انجام داده است که بسیار مهم است و برای مثال ما گاهی اوقات شاهد جزیره‌ای عمل کردن دستگاه ها هستیم که مجلس به منظور پرهیز از رویکرد جزیره ای در موضوع حمایت از زنان در برابر آسیب، ایجاد سامانه پنجره ارائه خدمات را مورد توجه قرار داده تا از این طریق بین دستگاه‌های متولی موضوع حمایت از زنان اتصال برقرار شود و با هم هماهنگ باشند.

کد خبر: ۲۱۵٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha