۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
سه ماموریت اتحادیه چاپخانه داران تهران برای  ۱۴۰۲
صادرات خدمات چاپی به دیگر کشورها توسعه می یابد

سه ماموریت اتحادیه چاپخانه داران تهران برای ۱۴۰۲

ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از ماموریت های سه گانه این اتحادیه در سال ۱۴۰۲ گفت و افزود: با رفع برخی محدودیت ها ارائه خدمات چاپی به کشورهای منطقه فراهم شده و باید از ان استفاده کرد.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در نشست خبری اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده امکان قبول سفارش برای خدمات چاپی به متقاضیان کشور های همسایه برای کشورمان فراهم شده و اتحادیه متعهد شده تا با رعایت قوانین و توافقاتی که با وزارت ارشاد کرده است، زمینه صدور خدمات فنی به کشورهای منطقه را فراهم کند.

وی با اشاره به این که مرامنامه امسال اتحادیه چاپخانه داران تهران همدلی، همکاری و احترام متقابل است افزود: با هماهنگی که با مقامات دولتی انجام شده است فعالان اقتصادی بخش چاپ و بسته بندی می توانند با رعایت ضوابط ایران و به صورت قانونی خدمات صادراتی ارائه دهند و اتحادیه مسئولیت های لازم را بر عهده گرفته است.

وی همچینن با گلایه از مسئولان مرتبط با این صنعت گفت: هیات رئییسه در یکسال اخیر دیدار های زیادی با مسئولان داشته و مشکلات و مسائل اعضا را را طرح کرده اما متاسفانه کمتر نتیجه گرفته ولی اعضا هیات رئییسه در چارچوب وظایف مصرح در قانون این روند را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

سه ماموریت اصلی اتحادیه چاپخانه داران در ۱۴۰۲

وی در پاسخ به سئوال بازار، استانی شدن اتحادیه، شهرک چاپ و توجه به آموزش مورد تائید مراجع علمی و بین المللی را به عنوان سه برنامه مهم این اتحادیه برای سال جاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر ماموریت های روی روال و تعریف شده برای اتحادیه در تلاش هستیم تا برای حل مشکل تامین نقدینگی برای نوسازی ماشین آلات جلسه ای با مسئولان بانک مرکزی به ویژه دکتر فرزین برگزار کنیم.

ابوالحسنی ادامه داد: قیمت تمام شده محصولات و خدمات چاپی در ایران با توجه به پایین بودن دستمزد نیروی انسانی در ایران ارزان است اما قوانین دست و پاگیری نیز در کشور وجود که موانعی را نیز پیش روی صادر کنندگان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ترکیه به فعالان اقتصادی خود در این بخش برای صادرات به عراق ۱۳ تا ۱۵ درصد مشوق های صادراتی پرداخت می‌کند اما مشوق های صادراتی که در ایران پرداخت می شود در بسیاری از بخش ها قابل دریافت نیست و مشوق‌ها بعد از یک سال پرداخت می‌شود.

ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ادامه داد: بسیاری از محصولات تولیدی کشورمان مانند خرما به صورت فله ای صادر می‌شود که با بسته بندی این محصولات می توانند ارزش افزوده بالاتری ایجاد کرد.

وی گفت: در برخی از صنایع، امکانات و سرمایه گذاری لازم برای بسته بندی تخصصی انجام نشده است، به طوری که خرما باید به نحوی خشک شود که امکان بسته بندی و حفظ سلامت این محصول فراهم شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ادامه داد: برای صادرات پسته نیز آمادگی بسته بندی تخصصی وجود دارد اما این مشکل را نیز داریم که فرهنگ بسته بندی به درستی جا نیافته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: تعامل خوبی با وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد در دولت سیزدهم ایجاد شده است و در تصمیم گیری های مرتبط با بخش به ویژه در تعامل با وزارت صمت تاثیرگذار هستیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به تاثیرات افزایش نرخ دلار در این صنعت ادامه داد: با توجه به قیمت بالای دستگاه‌های چاپ بعد از گرانی دلار، برنامه ریزی شده است با کمک دولت، تسهیلات لازم برای خرید دستگاه های چاپ به فعالان این بخش اعطا شود.

وی تصریح کرد: قیمت یک دستگاه چاپ حدود یک و نیم میلیون دلار شده است که سرمایه گذاران به تنهایی از پس هزینه های آن بر نمی‌آیند.

وی با اشاره به این که ایران در بحش جعبه های فانترزی، جعبه های انواع دارو ادکلن صادرات دارد، گفت: بی توجهی به صنعت بسته بندی در صادرات بی توجهی به ارزش افزوده و رهایی از خام فروشی است و تا زمانی که ما نقش بسته بندی را نادیده بگیریم کالاها و برندهای ایرانی با حداقل قیمت در جهان عرضه می وند که این موضوع نه فقط به ضرر کشور که به ضرر صادرکنندگان نیز هست.

در ادامه این جلسه دکتر نجفی دبیر کارگروه تابلوسازان این اتحادیه از امضا تفاهمنامه ای میان دانشگاه و

کد خبر: ۲۱۵٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha