۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
اعلام ممنوعیت صادرات غلات از فرانسه

اعلام ممنوعیت صادرات غلات از فرانسه

از روز ۲۵ آوریل، فرانسه دیگر نمی‌تواند غلات خود را به خارج از اروپا صادر کند. در این تاریخ، استفاده از آفت کش فسفین در فرانسه ممنوع خواهد بود.

به گزارش بازار، بیش از ۱۱.۵ میلیون تن غله با یک تصمیم دولتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وضعیت خاصی برای یکی از قدرت‌های اصلی کشاورزی در جهان به وجود آمده است. از روز ۲۵ آوریل، فرانسه دیگر نمی‌تواند غلات خود را به خارج از اروپا صادر کند. در این تاریخ، استفاده از آفت کش فسفین در فرانسه ممنوع خواهد بود.

این ماده مانع از آفت غلات در محموله‌های غله در کشتی می‌شود. برای اینکه محموله غله در کشورهای مشتری فرانسه از قبیل کشورهایی در آفریقای شمالی تخلیه شود، استفاده از فسفین اجباری است.

این آفت کش در واقع مانع از شیوع حشرات از یک کشور به کشور دیگر می‌شود. در صورتی که در محموله ای، از آن استفاده نشده باشد، گواهی تخلیه کالا صادر نمی‌شود و این احتمال وجود دارد که محموله به مبدا عودت داده شود.

با این تصمیم ۱۱.۵ میلیون تن غله در فرانسه بلاتکلیف شده اند.

اریک تیرویین (Éric Thirouin)، رییس انجمن تولید کنندگان گندم و غله در فرانسه روز یکشنبه گفت: «کشورهای مشتری ما با مشکل جدی غذا روبرو خواهند شد. در بهترین حالت، روسیه به عنوان نخستین تولید کننده غله در جهان، این کمبود را جبران خواهد کرد».

اتخاذ این تصمیم به اواخر اکتبر سال ۲۰۲۲ باز می‌گردد. آژانس ملی امنیت بهداشت غذایی فرانسه این تصمیم را گرفت. بر اساس این تصمیم، ارائه فسفین به بازار در صورتی مجاز است که تماس مستقیم با غلات نداشته باشد. در صورت استنشاق میزان قابل توجهی از این فرآورده شیمیایی که از فسفور آلومینیوم ساخته شده است، اختلالات عصبی و تنفسی ایجاد می‌شود.

گفتنی است استفاده از فسفین در محموله‌های غلات در بیشتر کشورهای اروپایی همسایه فرانسه مجاز است.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha