۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تولید ۴۵ هزار تن میگوی پرورشی از ۴۰۲ مزرعه در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تولید ۴۵ هزار تن میگوی پرورشی از ۴۰۲ مزرعه در استان بوشهر

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر از تولید ۴۵ هزار تن میگوی پرورشی از ۴۰۲ مزرعه در ۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر خبر داد.

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و اداره کل شیلات در تولید ماهی و میگو و سایر آبزیان اهتمام جدی دارد.

وی افزود: استان بوشهر توانسته است در سال گذشته بالای 38 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع پرورش میگو تولید کند که این میزان تولید در حدود 60 درصد تولید میگوی پرورشی کشور است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 22 مرکز تکثیر میگوی پرورشی وجود دارد که کار خود را برای تکثیر این گونه با ارزش پرورشی آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با توجه به ظرفیت و قابلیت این مراکز در تولید بچه میگو، امسال نیز همانند سال‌های گذشته علاوه بر تامین بچه میگو مورد نیاز استان بوشهر، بخشی از نیاز استان‌های همجوار در این خصوص نیز از این مراکز تأمین شود.

امینی، تعداد مزارع پرورش میگو در استان بوشهر را 402 مزرعه با سطح زیر کشت بیش از ۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: میزان لارو مورد نیاز استان نزدیک به 3 میلیارد قطعه است که از 81 هزار جفت پیش مولد تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت فراهم بودن شرایط پرورش با توجه به ذخیره‌سازی انجام شده انتظار می‌رود امسال تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۴۵ هزار تن برسد.

امینی تصریح کرد: صنعت پرورش میگو نقش مهمی در اشتغال زایی و اقتصاد کشور دارد و ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۱۵٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha