۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ضرورت تضمین امنیت سرمایه بخش خصوصی در اقتصاد |  دولت قوانین تجارت را بازنگری کند
مدیرعامل شرکت آرتان دانه گلستان مطرح کرد؛

ضرورت تضمین امنیت سرمایه بخش خصوصی در اقتصاد |  دولت قوانین تجارت را بازنگری کند

گرگان- شمالی، مدیرعامل شرکت آرتان دانه گلستان تضمین امنیت سرمایه بخش خصوصی در توسعه اقتصاد ضروری برشمرد و گفت: دولت باید قوانین تجارت را بازنگری کند.

آرازجان شمالی در گفتگو باخبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: تنش زدایی در عرصه جهانی و تعامل با کشورها از راه های کسب موفقیت و درآمد بیشتر برای کشور است.

مدیر عامل شرکت آرتان دانه گلستان افزود: رشد اقتصادی زمانی میسر می شود که بخش خصوصی سرمایه و نقدینگی کافی برای تولید بیشتر و پرداخت مالیات داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد توانمند می شود که امنیت سرمایه اش توسط حاکمیت تضمین شود چراکه این امر رشد افزایش سرمایه گذاری به دنبال خواهد داشت.

شمالی با بیان این نکته که تضمین سرمایه گذاری توسط حاکمیت موجب افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی می شود، یادآورشد: دولت باید شرایط سخت اقتصاد کشور را با بازنگری در قوانین تجاری خود سهل کرده و موانع تولید را از پیش روی بخش خصوصی بردارد.

مدیر عامل شرکت آرتان دانه گلستان با بیان اینکه پرداخت مالیات از محل تراکنش های بانکی یکی از قوانین خلاف رونق تولید در کشور است، گفت: این شرایط تولید کننده را مجبور به دور زدن قوانین می کند زیرا بخش عمده ای از توان مالی بخش خصوصی باید برای پرداخت مالیات صرف شود.

به گفته وی، یکی دیگر از قوانین آزاردهنده تولید، پرداخت چندباره مالیات بر ارزش افزوده کالا از ابتدای پروسه خرید مواد خام تا تولید نهایی کالا است. هرچند که این فرایند تمام دنیا فقط یکبار انجام می شود اما در ایران در چند مرحله صورت می گیرد.

شمالی اضافه کرد: قیمت گذاری دستوری عمده ترین معضل تولیدکنندگان است که موجب کاهش توان واحدهای تولیدی شده است.

مدیر عامل شرکت آرتان دانه گلستان با بیان اینکه تولیدکننده ایرانی علاوه بر از دست دادن بازار داخلی برای حضور در بازار خارجی مشکلات فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: عدم اطمینان از بازگشت ارز تولیدکنندگان را در عرصه صادرات کالا با چالش روبه رو کرده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha