۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
دلهره تولیدکننده از نوسان مداوم قیمت دلار| پارچه های با کیفیتی در داخل تولید می شود
تولیدکننده لوازم نوزاد چیدا در گفتگو با بازار:

دلهره تولیدکننده از نوسان مداوم قیمت دلار| پارچه های با کیفیتی در داخل تولید می شود

بهرام لک مدیر لوازم نوزاد«چیدا» با اشاره به نوسان مداوم قیمت دلار گفت: ما دلهره این را داریم که در سال جدید ادامه این روال باعث کاهش یا توقف تولیدمان شود.

گروه استان ها؛ بازار: کالاهای مرتبط با سیسمونی نوزاد یکی از ملزومات خانواده هاست که در سالهای اخیر به ویژه بعد از تحریم ها و ممانعت از ورود کالاهای خارجی باعث شده محصولات با کیفیت و زیبایی برای جایگزینی اجناس خارجی در داخل کشور تولید شود و رقابت خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

لوازم نوزاد و سرویس سیسمونی «چیدا» یکی از برندهای ایرانی است که با تولید انواع کالسکه، کریر، تخت کنارِ تخت مادر، ساک حمل و غیره تولید می کند. گفتگوی خبرنگار بازار با بهرام لک تولید کننده لوازم نوزاد «چیدا» را با هم می خوانیم.

*مواد اولیه مورد نیازتان داخلی است؟

ما در زمینه لوازم نوزاد خصوصا کالسکه پارچه خوبی نداشتیم اما تقریبا دوسالی است که پارچه های خوبی در داخل تولید می شود. تولیدی هایی اطراف اصفهان و تهران روی پارچه نوزاد کار و پارچه های با کیفیت خیلی خوب تولید می کنند و در حال حاضر اکثر پارچه ای که استفاده می کنیم ایرانی است. مواد پلاستیکی هم که استفاده می کنیم مواد پتروشیمی ایرانی هست. لوله اتصالات از کارخانه های اصفهان و آلومینیوم هم از اراک تهیه می کنیم تمامی این مواد را از بازار آزاد خریداری می‌کنیم.

*طرح های محصولاتتان را چطور انتخاب می کنید؟

برای طراحی محصولتمان گروه تبلیغاتمان طراحی می کنند و از بازار هم بازخورد می گیرند. بسیاری از محصولاتمان مانند کریرهایی که طراحی می کنیم طراحی اش را خودمان ابداع می کنیم و بدلیل شکیل تر شدن کار و مشتری پسند بودن سعی می کنیم از طراح های داخلی استفاده کنیم.

*نوسان قیمت ها روی کار شما چقدر تاثیر داشته است؟

متاسفانه بحث نوسان قیمت ها ما را بسیار اذیت می‌کند یعنی می توانم بگویم نوسانات قیمت، عمده آسیب را به تولیدکننده می زند. ما اسفندماه در نمایشگاه بین المللی تهران غرفه گرفتیم. از زمانی که وارد نمایشگاه شدیم چهار روز دلار روی قیمت ۴۷ هزار تومان بود و بعد به ۵۳ هزار تومان رسید. ما قیمت گذاری کردیم و حاشیه سود برای خودمان گذاشتیم اما متاسفانه این وضعیت باعث شد عرضه خوبی نداشته باشیم.

الان هم ما دلهره این را داریم برای عرضه کالا در سال جدید چه اتفاقی می‌افتد، اینطور نباشد که امسال به قدری دلار افزایش پیدا کند که همین حجم تولیدمان هم کاهش پیدا کند، افزایش قیمت دلار روی این مسائل تاثیر می گذارد

الان هم ما دلهره این را داریم برای عرضه کالا در سال جدید چه اتفاقی می‌افتد، اینطور نباشد که امسال به قدری دلار افزایش پیدا کند که همین حجم تولیدمان هم کاهش پیدا کند. افزایش قیمت دلار روی این مسائل تاثیر می گذارد.

ما مجبوریم مواد اولیه را به صورت نقدی تهیه کنیم اما در بازار ایران همه به صورت سند و چک از ما خریداری می کنند واقعا ما در این بازار دوام می آوریم؟ طوری شده که مواد اولیه را نمی‌توانیم به صورت چکی بخریم اما محصول تولیدی را باید چکی عرضه کنیم اگر هم ندهیم فروش پایین می‌آید.

*از تسهیلات و وام های بانکی استفاده کردید؟

تابحال نتوانستیم از وام بانکی استفاده کنیم. زمانی که به سراغ وام های بانکی می رویم به گونه ای است که هر بانکی برای خود یک حرفی می زند به عنوان مثال برای یک تولید کننده با این حجم بازار فروش چکی و خرید نقدی، سود ۱۸ درصد بانکی که بهترین شرایط است وام بدهند اما الان سود بانکی روی ۲۰ درصد شده، سراغ وام های کم درصد هم می‌رویم می گویند تمام شد.
یک طرحی گذاشته شد که کارآفرینانی که می توانستند ۲۰ تا ۵۰ نفر را وارد و مشغول بکار کنند به پلیس + ۱۰ مراجعه می کردند و درخواست وام ۴ درصد می دادند. ما مراجعه کردیم اما گفتند بسته شده و دیگر ۴ درصد است نمی‌دهند.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha