۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
مهار تورم برای رشد تولید در خراسان جنوبی حیاتی و مهم است
نائب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند :

مهار تورم برای رشد تولید در خراسان جنوبی حیاتی و مهم است

بیرجند- نائب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند گفت: مهار تورم برای رشد تولید در خراسان جنوبی و سایر استان های کم برخوردار و دور از مرکز بسیار حیاتی و مهم است.

احمد پروین در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امروز توسعه اقتصادی، رفاهی و اجتماعی استان در گرو توسعه و رشد بخش تولید است، اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی به دلیل وجود مزیت فراوان در بخش معدن سهم این بخش در توسعه استان قطعا چشمگیر است.

وی با بیان اینکه دور بودن استان از مراکز مصرف، بنادر، ... فرآوری، مراکز تهیه، توزیع و تعمیر لوازم مصرفی و ماشین آلات مربوطه همواره یکی از چالش های اساسی است، افزود: متاسفانه این عوامل باعث افزایش هزینه های تولید نسبت به سایر مناطق کشور می شود.

نائب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: در شرایط کنونی اندکی تورم می تواند فشار شکننده ای به بخش تولید استان وارد کند و عملا قسمتی از تولید را از حوزه رقابت داخلی و خارجی حذف کند.

وی با اشاره به اینکه مهار تورم برای رشد تولید در خراسان جنوبی و سایر استان های کم برخوردار و دور از مرکز بسیار حیاتی و مهم است، گفت: به دلیل سرانه پایین درآمد در استان تورم قدرت خرید مردم را به شدت کاهش و عملا بخشی از تولیدات استان از سبد خرید مردم حذف می شود و این مهم ضربه مهلکی بر بدنه تولید و کارآفرینان می‌ زند.

پروین با تاکید بر اینکه امیدواریم با تحقق شعار سال به رونق و توسعه بخش تولید در استان برسیم، اظهار داشت: با مهار تورم و رشد تولید می توانیم برای همیشه استان خراسان جنوبی را از دایره استان های کم برخوردار خارج و به یکی از قطب های اقتصاد معدنی کشور تبدیل کنیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha