۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اولویت است| افزوده شدن دو هزار هکتار زمین به وسعت شهر همدان
استاندار همدان:

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اولویت است| افزوده شدن دو هزار هکتار زمین به وسعت شهر همدان

همدان - استاندار همدان با تاکید بر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی از افزوده شدن دو هزار هکتار زمین به وسعت شهر همدان با نهایی شدن طرح جامع این شهر خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: وام مسکن مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت تا بتوان طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در گام اول هشت هزار واحد مسکن و سپس ۱۱ هزار واحد مسکن را تأمین کنیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن شاهد تلاش و پویایی در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: باید تلاش کنیم مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که مورد تأکید رهبری بود انجام شود تا مردم در مواقع بحرانی دچار آسیب نشوند.

وی گفت: طبق هدفگذاری که در نظر گرفته شده، تمام خانه‌های غیرمقاوم در روستاها، مقاوم‌سازی و بازسازی خواهند شد.

وی گفت: همدان از دیرباز در زمینه تأمین زمین دارای مشکلاتی بود که طی یک سال و نیم اخیر و برای طرح نهضت ملی مسکن، اقدامات خوبی در راستای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفته شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: طرح جامع شهری که چندین سال بلاتکلیف مانده بود بازنگری شد، سپس ۹۰۰ نکته مسأله‌ساز بررسی و مشکل آن‌ها رفع شد و با این طرح موفق شدیم دو هزار هکتار زمین به شهر همدان اضافه کنیم.

وی گفت: با توجه به چالاکی و توانایی بنیاد مسکن و بدنه کارشناسی آن توافقات تأمین زمین شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر جمعیت، به بنیاد مسکن واگذار شده است.

استاندار همدان افزود: در بحث آماده‌سازی اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن از توانایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره‌گیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha