۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
تزریق رایگان واکسن آبله و شاربن به دام سبک و سنگین در گلستان
مدیرکل دامپزشکی گلستان خبرداد؛

تزریق رایگان واکسن آبله و شاربن به دام سبک و سنگین در گلستان

گرگان- کاووسی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان به صورت رایگان واکسینه می شوند.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه واکسیناسیون دام در گلستان آغاز شده، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان به صورت رایگان تا پایان خردادماه در برابر بیماری های آبله و شاربن واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: برای مقابله با بیماری در دام های سبک واکسن آبله و شاربن و در دام سنگین فقط واکسن شاربون تزریق می شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان یادآورشد: آبله نوعی بیماری ویروسی واگیردار که با تب آغازشده و در نقاط کم موی دام قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه شاربن نوعی بیماری باکتریایی خطرناک است، گفت: شاربن از جمله بیماری های مشترک بین دام و انسان است که علائمی همچون تب بالا و خونریزی از منافذ بدن دام در دام بروز می کند.

کاووسی اضافه کرد: برخی از واکسن ها مانند قانقاریا که غیر رایگان است، توسط بخش خصوصی به دامداران عرضه می شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ضمن تاکید بر تزریق واکسن به دام ها، تصریح کرد: اگر دامداران نسبت به واکسیناسیون دام های خود سهل انگاری کنند عواقب ناخوشایندی اعم از شیوع بیماری در دام هایشان را شاهد خواهند بود.

به گفته وی، با توجه به اینکه سال گذشته واکسیناسیون علیه بیماری های آبله، شاربن و تب برفکی در دام های سبک و سنگین استان انجام شد، تاکنون هیچگونه بیماری در دام های استان مشاهده نشده است.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha