۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
چرا در ابتدای سال «مهار تورم و رشد تولید» بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود
نماینده مردم ماکو در مجلس:

چرا در ابتدای سال «مهار تورم و رشد تولید» بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس با انتقاد از اینکه چرا در ابتدای سال مهار تورم و رشد تولید بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود، گفت: مسئولیت تنظیم بازار و نظارت بر عهده دولت است.

به گزارش بازار، محمد علی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران، عنوان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید، همه اقدامات دولت و ملت، باید برای تحقق این دو امر مهم اختصاص داده شود.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس افزود: کشور عزیزمان ایران به لحاظ نعمت‌های خدادادی ذخایر زیر زمینی و روزمینی و به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزء کشورهای غنی دنیا به شمار می‌آید ولی متأسفانه به دلیل عدم اجرای کامل برنامه‌های توسعه به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی با یادآوری اینکه چندین سال است که از اجرای تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان می‌گذرد، ادامه داد: کشورهای تحریم‌کننده انتظار داشتند با اعمال تحریم‌های فلج کننده ایران اسلامی را به زانو در بیاورند ولی هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و استقامت ملت ایران، توطئه دشمنان را ناکام کرد اما امان از سیاست‌ها و عملکردهای متناقض برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها که مردم را اذیت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در همین ابتدای سال مهار تورم و رشد تولید بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود و کام مردم را تلخ می‌کند. مسئولیت تنظیم بازار و نظارت بر عهده دولت است، این وزارت‌خانه‌های عریض و طویل صمت و کشاورزی چه کاره هستند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول اعم از اجرایی و نظارتی چرا جلوی افزایش قیمت‌ها را نمی‌گیرند؛ با توزیع ناعادلانه منابع کشور، چند هزار پروژه نیمه کاره با عمر بیش از ۱۰ سال اجرا هنوز به بهره برداری نرسیده و معطل مانده‌ است.

علی‌ پور با انتقاد از اینکه تا چه زمانی باید کشور را معطل برجام نگاه داریم، اضافه کرد: این چند سال تحریم نشان داد که ما بدون اتکا به درآمدهای نفتی و سیاست‌های استکباری دشمنان می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی یکی از پروژه‌های نیمه تمام، شبکه سد حوزه انتخابیه‌ام بوده که در صورت بهره برداری، ۱۹ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان پلدشت و روستاهای شوط را آبیاری خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: تا به حال حدود ۵ یا ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و زمین‌های پایین دست این سد برای کشت گندم، دانه‌های روغنی و سایر محصولات استراتژیک مساعد است که گام بزرگی برای تحقق فرمایش رهبری در خصوص رشد تولید به شمار می‌آید.

علی پور خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: شهرستان چالدران از معدود شهرستان‌هایی است که حتی یک پروژه ملی از ابتدای انقلاب تا کنون در آن اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه ۴ بانده کردن جاده چالدران به خوی و چالدران به چایپاره از مطالبات جدی مردم شریف و محروم چالدران است، افزود: از سال ۱۴۰۰ تا کنون قرار است هیأت کارشناسی به شهرستان عزیمت و ضمن بازدید مجوز این پروژه را صادر کنند، مگر فاصله تهران تا چالدران چقدر است که این هیأت هنوز به چالدران نرسیده است. از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم هرچه سریع‌تر مجوز ماده ۲۳ جاده چالدران به خوی را صادر و حداقل در بودجه ۱۴۰۳ منظور کند.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس، کمبود آب شرب را دیگر معضل حوزه انتخابیه خود برشمرد و گفت: از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهم با آبرسانی به شهرستان‌ها و روستاها حوزه انتخابیه این معضل را برطرف کند.

وی با اشاره به ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک چالدران با ترکیه، خواستار استقلال هنگ مرزی چالدران از ستاد کل نیروهای مسلح شد.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha