۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
 بدون استقراض، حقوق‌ها به موقع پرداخت شد
رئیس سازمان برنامه بودجه:

بدون استقراض، حقوق‌ها به موقع پرداخت شد

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: سال گذشته انضباط مالی خوبی برقرار شد و حتی بدهی به بانک مرکزی که یکی از ریشه های پایه پولی بود کاهش یافت.

به گزارش بازار، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم وضعیت مناسبی تحویل نگرفت.

وی گفت: طی ۸ سال نرخ رشد ۴ دهم درصد داشتیم. ذخایر کالاهای اساسی ۷۰ درصد کمتر از حد ضرورت بود. در سال ۱۴۰۰ دولت ۵۴ همت ظرفیت استقراض داشت که در ۴ ماه اول آن استفاده کرد. نرخ بیکاری ۱۶ درصد بود و دولت بدهی های زیادی به تأمین اجتماعی، صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی وجود داشت. همچنین ۶۰ همت تخصیص صادر شده بود که به ازای آن منبعی در خزانه نداشت.

وی ادامه داد: در دولت جدید ماهی ۱۲ همت بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کردیم. با این حال ۱۸۰ همت تملک دارایی های سرمایه ای را تخصیص دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۱ با کمترین تغییر در مجلس تصویب شد و در این سال ۹۷ درصد منابع تحقق یافت. سال گذشته انضباط مالی خوبی برقرار شد و حتی بدهی به بانک مرکزی که یکی از ریشه های پایه پولی بود کاهش یافت.

میرکاظمی درباره وضعیت مصارف بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: علیرغم ترمیم ۱۰ درصدی حقوقها در نیمه سال که ۶۱.۴ همت هزینه داشت، در مجموع ۹۸ درصد اعتبارات هزینه ای پرداخت شد. پارسال همچنین ۱۲۰ درصد رقم مصوب بودجه بودجه عمرانی محقق شد. رقم مصوب ۲۶۰ همت و رقم تخصیص یافته ۳۱۲ همت بود و این در حالی بود که رقم تخصیص یافته سال قبل ۱۸۰ همت بود. در این بین لازم به ذکر است که‌ بخش زیادی از این رقم نقدی پرداخت‌ شد. علاوه بر این پرداختی های عمرانی، ۱۲ همت نیز برای سرمایه گداری و ایجاد اشتغال پرداخت گردید.

سال گذشته حقوق‌ها به موقع پرداخت شد و با این حال در اتفاقی کم سابقه استقراضی صورت نگرفت و حتی ماهی ۱۵ همت اصل و سود اوراقی که عمدتا در دولت قبل منتشر شده بود را بدون یک روز تاخیر پرداخت کردیم. همچنین سال گذشته حق پرستاری پس از ۱۰ سال پرداخت گردید و رتبه بندی معلمان که ۳۸ همت بود به همراه سایر تعهدات انجام شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha