۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱
رشد تولید مستلزم استقبال مردم و ارتقای کیفیت محصولات داخلی است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

رشد تولید مستلزم استقبال مردم و ارتقای کیفیت محصولات داخلی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رشد تولید زمانی محقق می شود که حمایت های لازم از تولید از سوی مسئولین دولتی رخ داده و مردم نیز در واقع از تولید داخل استقبال کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی، با اشاره به راهکارهای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید در کشور گفت: ما باید برای مهار تورم حتما اقداماتی راهگشا انجام دهیم.

وی تاکید کرد: یکی از این اقدامات کنترل و مدیریت نقدینگی است تا از رشد فزاینده نقدینگی تا جایی که امکان پذیر است، جلوگیری شود.

خدابخشی با بیان اینکه متاسفانه نقدینگی روز به روز افزایش بیشتری پیدا می کند، تاکید کرد: این حجم از نقدینگی باید به سمت بازارهای هدف و بازارهایی که در آن کالاها و خدمات مورد نیاز تولید می شود، سوق داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به احکام پیش بینی شده درباره مدیریت نقدینگی در برنامه ششم توسعه بیان کرد: ما در بند(ت) ماده ۴۸ برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردیم تا برای اجرای طرح های مورد نیاز خود به ویژه در وزارت نیرو، این طرح ها را به صورتی «بی. او. تی» اجرایی کند.

وی تاکید کرد: به واقع طرح هایی که به مانند طرح های برقآبی، هرکدام یک مگا پروژه است حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد بنابراین اگر دولت در راستای اجرای این طرح ها بخشی از نقدینگی موجود را به سمت این طرح ها سوق دهد، این مسئله هم به رفع ناترازی در بخش انرژی و هم مدیریت نقدینگی کمک رسان خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نقدینگی به درستی در کشور هدایت نشود و به بازارهای مختلفی ورود کند حتما آن بازار را به هم خواهد ریخت حال چه این بازار، بازار مسکن، طلا، دلار و خودرو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدایت نقدینگی نقش موثری در مهار تورم خواهد داشت، بیان کرد: در کنار این مسائل ما باید به جلوگیری از کسری بودجه توجه داشته باشیم چراکه این موضوع هم در ایجاد تورم اثر گذار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید درآمدهای بودجه عمومی را محقق کند، ادامه داد:اگر این درآمدها وصول شود ما دیگر با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد تا این مسئله به خودی خود به تورم دامن بزند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راهکارهای تحقق رشد تولید در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: رشد تولید زمانی محقق می شود که حمایت های لازم از تولید از سوی مسئولین دولتی رخ داده و مردم نیز در واقع از تولید داخل استقبال کنند و تولیدکننده هم کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد؛ بنابراین این سه مسئله باید هم زمان با هم رخ دهد چراکه در این صورت است که رشد تولید محقق خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha