۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات روستاییان پایین دست سد سیمره ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس به بازار خبر داد؛

پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات روستاییان پایین دست سد سیمره ایلام

ایلام- بسطامی- نماینده مردم ایلام در مجلس از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات مردم روستاهای پایین دست سد سیمره ایلام خبر داد.

علی‌اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار بازار از اخذ موافقت پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات ۱۵ ساله روستاهای پایین دست سد سیمره در دیدار با شیبانی مدیرعامل آب وزارت نیرو از هفته آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به مطالبه دیرینه مردم روستاهای پایین دست سد سیمره در خصوص لزوم تملک اراضی، مستحدثات و منازل مسکونی روستاهای چم روته، داربلوط، چم جنگل، ظهیری، ورگچ و سیرکان از توابع شهرستان سیروان در استان ایلام به علت ساخت و آبگیری سد و نیروگاه سیمره که بعد از ۱۵ سال هنوز موفق به دریافت خسارات نشده‌اند، در دیدارهای مختلف با وزیر نیرو، دستورات لازم از سوی محرابیان صادر شد.

بسطامی بیان کرد: نهایتا روز گذشته در دیدار با شیبانی مدیرعامل آب وزارت نیرو، مجوز پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات این روستاها از محل اعتبارات نقد و اوراق ۱۴۰۱، در هفته آینده صادر شد.

نماینده مردم ایلام با اشاره به حضور میدانی، جلسات متعدد و دیدارهای مختلف با مسئولان ارشد کشوری برای پیگیری مشکلات عرب رودبار گفت: رودخانه بزرگ سیمره، به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان‌ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین‌های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha