۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
اقتصاد صادرات محور حمایت می‌شود| قم می‌تواند یک استان بزرگ اقتصادی شود
در نشست فعالان اقتصادی قم با استاندار مطرح شد؛

اقتصاد صادرات محور حمایت می‌شود| قم می‌تواند یک استان بزرگ اقتصادی شود

قم - استاندار قم با تأکید بر اینکه بانک‌ها امسال باید ورود جدی‌تر در پرداخت تسهیلات داشته باشند، گفت: از هر نوع فعالیت برای رشد شاخص‌های تولید و اقتصاد صادرات محور در قم حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، نشست صمیمانه اعضای منتخب اتاق بازرگانی قم در دهمین دوره انتخابات با اعضای هیئت نمایندگان دوره نهم عصر شنبه با دعوت جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی و با حضور استاندار و مسئولان سازمان‌های دولتی و صنعتی استان قم برگزار شد.

استاندار قم در این نشست ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در دوره گذشته برای منتخبین در دوره جدید آرزوی موفقیت داشته و گفت: حمایت‌های لازم از اقتصاد تولید محور همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد تقی شاهچراغی درباره برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال و پیگیری پروژه‌های سفر دوم رئیس جمهور به قم با بیان اینکه رویکرد کلان دولت حل مسائل و مشکلات مردم است، گفت: ظرفیت‌های استان قم در امر تولید در نوع خود بی‌نظیر است و دقت نظر بخش خصوصی در امر سیاست‌گذاری‌های اقتصادی می‌تواند آینده اقتصادی است آن را تضمین کند.

وی بیان داشت: انجام فعالیت‌های اقتصادی در استان قم همچون نمایشگاه بین‌المللی و پیگیری‌های دغدغه‌مندانه فعالان اقتصادی و مطالبه به حق آنها در رفع موانع تولید نوید بخش آینده‌ای روشن است.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید در سال جدید بانک‌ها نیز ورود جدی‌تر در حوزه پرداخت تسهیلات داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اتفاق مثبتی در استان رقم بزنیم که تمام مردم از آن منفعت کسب کنند، باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی ورود جدی داشته باشیم.

وی تصریح نمود: اولین قدم در سال جدید باید رفع موانع برای سرمایه‌گذاران باشد، همچنین باید برنامه‌ریزی مناسب برای سفر دوم رئیس جمهور به قم نیز انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های ایجاد شده برای رفع موانع اقتصادی استان‌ها در دولت بهره‌مند شویم

شاهچراغی تأکید کرد از هیچ تلاشی برای رشد و توسعه اقتصاد استان در امر تولید با محوریت صادرات دریغ نخواهیم داشت.

در این نشست ابوالفضل رجبیان به عنوان نماینده برگزیده منتخبین دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی از زحمات هیئت نمایندگان در دوره‌های قبل تقدیر کرد و گفت: بنده در دوره هشتم و نهم اتاق بازرگانی شاهد زحمات اعضای محترم هیئت نمایندگان برای رشد و اعتلای اقتصاد استان بوده‌ام و این تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف آموزش و ارتباطات بین‌المللی ابعاد گسترده‌ای داشت اما گروه جدید با پشتوانه نیروی خلاقیت و نوآوری جوانان پا به عرصه سیاست‌گذاری در زمینه اقتصاد گذاشته است که امیدواریم با همت بلند مسئولین شاهد فعالیت‌های استراتژیک در ابعاد وسیع‌تر باشیم.

اقتصاد صادرات محور حمایت می‌شود| قم می‌تواند یک استان بزرگ اقتصادی شود

افزایش صادرات نسبت به واردات در قم

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم نیز ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز ایام پر برکت ماه رمضان گفت: بدون تردید این مسئولیت خطیر و انتظارات فشرده و مطالبات چند لایه اعضا تحت پوشش اتاق بازرگانی و حتی فعالان غیر عضو و آزاد اقتصادی یک عزم راسخ و برنامه‌ریزی هماهنگ و هوشمندانه نیاز دارد که خوشبختانه منتخبین در این راستا قادرند ضمن ادامه مسیر تحولی اتاق، با استفاده از امکانات و ابزار جدید در این فضا موفقیت لازم را به دست آورند.

وی در ادامه گفت: فعالیت‌های اتاق بازرگانی در چهار سال گذشته نشان دهنده کارنامه موفق از فعالیت‌های چند بعدی این اتاق در منظومه اتاق‌های کشور است که امیدواریم در آینده استمرار آن را در بخش‌های مختلف را شاهد باشیم.

خاکی با بیان اینکه میز خدمت با مأموریت صدور کارت بازرگانی عضویت برای اعضا که نقطه اتصال و ارائه خدمات مورد نیاز کارآفرینان اقتصادی با بیرون از اتاق محسوب می‌شود در اتاق بازرگانی قم وجود دارد، گفت: قم هم اکنون با صدور ۹۳۴ کارت صادره یکی از استان‌های میانه جدول در سطح جغرافیای کشور محسوب می‌شود که ۱۵ درصد آن را کارت‌های عضویت و مابقی را کارت بازرگانی تشکیل داده است.

وی گفت: به منظور تعیین مبدأ تولید برای بازرگانان خارجی طرف معامله صدور گواهی مبدأ حائز اهمیت است که تعداد ۲۲۸ گواهی مبدأ برای ۴۷ میلیون دلار و ۸۳۰ هزار تن کالای اظهار شده طی یک سال اخیر انجام پذیرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی قم در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های آموزشی اتاق بازرگانی و ارائه آمار مربوط به این حوزه در رابطه با فعالیت محوری اتاق در حوزه تجارت بین‌الملل با همکاری گمرک استان و سایر گمرکات کشور، گفت: در ۴ سال اخیر شاهد افزایش صادرات و پیشی گرفتن صادرات از واردات در استان قم بوده‌ایم.

وی تصریح کرد اتاق بازرگانی قم با سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی و همچنین احداث ساختمان جدید به دنبال یک چشم انداز بلند مدت برای استفاده از ظرفیت حداکثری صنعت استان در امر صادرات گام مؤثر را برداشته است که در همین جا باید به نقشه اتحادیه کنندگان و همچنین اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف در اصلاح سیاست گذاری‌های صادراتی اشاره کنم.

خاکی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اتاق بازرگانی در خصوص شناسایی هیئت‌های تجاری و دعوت از سفیران مختلف کشورها و بازدید مقامات کشوری از نمایشگاه ویترینی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه ویترینی در استان قم موجب شده است تا هیئت‌های تجاری ضمن بازدید از این نمایشگاه در شهرک صنعتی شکوهیه با بخش قابل توجهی از توانمندی‌های صادراتی استان آشنا شوند.

ابدالی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم در این نشست از برگزاری یک انتخابات سالم در استان قم سخن گفت و اظهار کرد: ضمن تشکر از تعامل و همراهی هر دو ائتلاف در انتخابات اتاق بازرگانی قم از زحمات همکارانم در کمیته نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تشکر می‌کنم و امیدوارم منتخبین دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی با عنایت به برنامه‌های اقتصادی استان در دهه‌های گذشته و استفاده از تجربیات آنها و تبیین سیاست‌های مناسب، آینده درخشان را رقم بزنند.

اقتصاد صادرات محور حمایت می‌شود| قم می‌تواند یک استان بزرگ اقتصادی شود

قم می تواند یک استان بزرگ اقتصادی شود

در بخش دیگری از این جلسه محمد ایرانی منتخب دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی به ظرفیت مواصلاتی استان قم و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: به عقیده من استعداد کافی برای تبدیل شدن به یک استان بزرگ اقتصادی را دارا هستیم و قطعاً چشم انداز اقتصادی آینده استان قم بسیار روشن خواهد بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه‌ریزی و اهمیت آن در سطح جامعه افزود: برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت بخش‌های مختلف اقتصادی را با همراهی بزرگان صنعت استان و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه اتاق بازرگانی به اجرا خواهیم رساند و امیدواریم تغییر رویکردهای اقتصادی دولت جدید در حمایت مسئولین از صنعت استان، شاهد رشد و توسعه آمارهای صادراتی در قم بیش از گذشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha