۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
قیمت روز میوه خشک سال ۱۴۰۲

قیمت روز میوه خشک سال ۱۴۰۲

قیمت روز میوه خشک که الان در فروردین ماه ۱۴۰۲ هستیم به نسبت ابتدای سال ۱۴۰۱ تغیرات زیادی داشته است

به گزارش بازار، قیمت روز میوه خشک در سال ۱۴۰۲ در جدول زیر آورده ایم اما به نظر شما چه عواملی روی قیمت میوه خشک در این سال موثر است؟ نسبت به سال قبل قیمت ها چقدر تغییر کرده است؟ امسال بازار میوه خشک عمده و خرده از نظر حجم فروش و قیمت ها چگونه پیش بینی میشود؟

قیمت میوه خشک

قیمت میوه خشک مخلوط

ابتدا لیست قیمت بالا را که از سایت سادینو به عنوان یکی از بهترین مراکز فروش عمده میوه خشک در کشور است گرفتیم مشاهده کنید و در ادامه به سوالات بالا پاسخ میدهیم.

قیمت های قرار داده شده در جداول بالا لیست قیمت عمده و همه قیمت ها به تومان است. این لیست برای فرودین ماه ۱۴۰۲ است و برای دریافت لیست قیمت به روز کافیست قیمت میوه خشک سادینو را در اینترنت جست و جو کنید یا وارد کانال تلگرام ما شوید که این لیست ها به صورت به روز در آن قرار داده میشود.

اگر در مورد میوه خشک مخلوط که در لیست بالا قرار دادیم اطلاعی ندارید در ادامه در مورد میوه خشک مخلوط و قیمت آن بیشتر توضیح میدهیم.

عوامل موثر بر قیمت میوه خشک

مجموعه ای از عوامل در  قیمت میوه خشک تاثیر گذار است اما برخی از عوامل تاثیر به مراتب بیشتری در قیمت دارند که ادامه آورده ایم:

  • قیمت میوه تازه : قیمت میوه تاثیر مستقیم و به سزایی در قیمت چیپس میوه دارد. زیرا ماده اولیه در تولید میوه خشک, میوه تازه است و هر چقدر قیمت میوه تازه در طی فصل تولید میوه خشک بالاتر باشد قیمت آن بالاتر میرود.
  • فصل تولید میوه خشک : در فصلی که میوه تازه در بازار فراوان است قیمت میوه خشک شده کمتر است و همین طور که از فصل برداشت فاصله میگیرم اگر تقاضا برای میوه خشک مورد نظر بالا باشد قیمت آن افزایش میابد.
  • وارداتی بودن میوه تازه : اگر میوه تازه که ماده اولیه تولید میوه خشک است وارداتی باشد مثلا میوه هایی مثل موز - آناناس - انبه - نارگیل باشد قیمت میوه خشک شده آنها بیشتر از میوه های تولیدی در داخل کشور است.
  • میزان صادرات میوه خشک : میوه خشک یک محصول با پتانسیل صادراتی بالاست که به کشور های عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه و کشور های همسایه دور و نزدیک و کشور های اروپایی صادر میشود. اگر میزان صادرات زیاد باشد قیمت میوه خشک شده مورد نظر بالا میرود.
  • نرخ ارز : نرخ ارز چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هر صنعت خود را نشان میدهد که صنعت میوه خشک شده نیز از این صنعت مستثنا نیست.

قیمت میوه خشک در سال ۱۴۰۲ چگونه پیش بینی میشود؟

ما با تحلیل هایی که در سادینو در بازار میوه خشک ایران با چندین سال تجربه در صنعت میوه خشک انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سال جاری قیمت میوه های خشک با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۱۴۰۱ و افزایش قیمت همه محصولات تاثیر زیادی بر روی قیمت میوه تازه میگذارد به خصوص این قیمت ها سریعا در میوه های وارداتی مشخص میشود اما به مرور قیمت میوه های داخل کشور را نیز افزایش میدهد. اما به هرحال با توجه به صادراتی بودن این محصول هنوز میزان تولید خیلی از محصولات در کشور پایین تر از حد معمول است و ظرفیت تولید برخی از میوه ها جای رشد زیادی دارد.

نسبت به سال ۱۴۰۱ قیمت میوه خشک چقدر تغییر کرده است؟

قیمت میوه خشک نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش زیادی داشته است. مثلا محصولی مثل سیب خشک در اوایل سال قبل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومن به فروش میرسید و جزو میوه های خشک ارزان قیمت بود اما امسال بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزارتومن به فروش میرسد که دلیل آن کاملا به نرخ ارز و قیمت میوه تازه برمیگردد. البته این افزایش قیمت ها را فقط در بازار میوه خشک نمیتوان دید بقیه محصولات مثل برنج - لوبیا و ... نیز افزایش قیمت زیادی را داشته اند. اگر خیلی خوشبینانه به قیمت ها در طی یک سال اخیر نگاه کنیم بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت را در بازار میوه خشک داشتیم.

تفاوت قیمت عمده فروشی و خرده فروشی

در عمده فروشی محصولات میوه خشک کیلویی و فله به فروش میرسد و چون پس از تولید حجم محصول بالاست قیمتی که تولید کننده برای فروش میدهد بسیار مناسب است. از طرفی خرده فروشی نیز هزینه هایی مانند بسته بندی و کیفیت بالا را دارد که باعث میشود قیمت میوه خشک بالاتر رود اما به هر حال قیمت عمده فروش و خرده فروش بر اساس نوع بسته بندی و بازار هدف محصول متفاوت خواهد بود و قیمت عمده فروشی به علت حجم فروش بالاتر مناسبتر از خرده فروش است.

قیمت میوه خشک مخلوط

قیمت مخلوط میوه خشک را در ابتدای مطلب در جدولی قرار دادیم اما میوه خشک مخلوط چیست؟ بهتر است کمی بیشتر در موردش توضیح دهیم :

میوه خشک مخلوط چیست؟

میوه خشک مخلوط از مخلوط کردن چند میوه خشک با کیفیت و قرار دادن آنها با چیدمان منظم در یک بسته بندی به دست میاید. میوه خشک مخلوط یک محصول تکی نیست و عموما بر اساس تعداد میوه هایی که در یک بسته بندی قرار میدهیم نام گذاری میشود.

حالا که تعرفی از میوه خشک مخلوط داریم بهتر میتوانیم به قیمت آن پی ببریم. قیمت این میوه خشک مستقیما به موارد زیر بستگی دارد :

  • تعداد میوه های خشک در یک بسته بندی
  • میزان هر یک از میوه های خشک در بسته بندی
  • وزن بسته بندی
  • وارداتی بودن میوه های موجود در بسته بندی

قیمت میوه خشک و بازار صادراتی

شاید نگاهی از داخل کشور به قیمت میوه خشک داشته باشیم قیمت آن بالا باشد اما از نگاه کشور های همسایه قیمت میوه خشک نه تنها بالا نیست بلکه بسیار جذاب است. با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده میوه خشک و خرید آن از ایران برای کشور های همسایه دور و نزدیک بسیار به صرفه است. همچنین از نظر صنعت بسته بندی خشکبار و میوه خشک ما جای رشد زیادی داریم و همه این موارد میتواند گامی بلند به سمت صادرات بیشتر خشکبار از ایران باشد البته باید به این نکته توجه کنیم که ارزش محصولات خود را در نگاه کشور های واردکننده بالا ببریم که این مورد با بسته بندی بهتر و کیفیت بالا و استفاده از کارتن های مناسب برای صادرات و برندینگ محصولات ایرانی در کشور های دیگر موثر است.

قیمت میوه خشک دیجی کالا

همانطور که اطلاع دارید دیجی کالا یک سایت و مارکت پلیس معروف در زمینه همه محصولات است اما مثل سادینو یک سایت تخصصی در زمینه میوه خشک به حساب نمیاید. برای به دست آوردن قیمت میوه خشک دیجی کالا کافیست در اینترنت عبارت مورد نظر را سرچ کنید تا قیمت میوه خشک را در این سایت مشاهده کنید.

قیمت میوه خشک ترب

ابتدا یک تعریف از سایت ترب داشته باشیم این سایت جزو سایت هایی است که قیمت طیف وسیعی از محصولات که در سراسر فروشگاه های اینترنتی هستند را در خود جمع کرده است. میوه خشک هم یکی از محصولاتی است که ترب قیمت آن را در سایت خود قرار داده است و میتوانید قیمت میوه خشک در فروشگاه های مختلف را در این سایت مشاهده کنید اما تخصصی نبودن این سایت در زمینه میوه خشک همانند دیجی کالا همچنان باقیست.

قیمت میوه خشک باسلام

باسلام هم نمونه یک مارکت پلیس که میتوان در آن غرفه ساخت و قیمت محصولات را قرار داد. برای میوه خشک غرفه های زیادی در باسلام وجود دارد که میتوانید قیمت هر یک از غرفه ها را در آن ببینید. همچنین میتوانید  از غرفه سادینو در باسلام بازدید کنید.

قیمت میوه خشک در خارج از کشور

با توجه به قیمت ارز در داخل کشور قیمت میوه خشک در خارج کشور اختلاف زیادی با قیمت های داخلی دارد. ما در سال ۱۴۰۱ یک تحلیل را از قیمت میوه خشک در آمازون و دیجی کالا در سادینو انجام دادیم که در زیر میاوریم تا تفاوت قیمت ها را مشاهده کنید.

ابتدا قیمت میوه خشک برند خشکپاک را در سایت دیجی کالا بررسی می کنیم:

قیمت این محصول در بسته بندی ۱۴۰ گرمی و به صورت مخلوط در سایت دیجی کالا ۶۵۰۰۰ تومان است. از طریق لینک زیر میتوانید این محصول را در دیجی کالا مشاهده کنید.

https://www.digikala.com/product/dkp-۴۶۷۶۵۴/%D۹%۸۵%DB%۸C%D۹%۸۸%D۹%۸۷-%D۸%AC%D۸%A۷%D۸%AA-%D۸%AE%D۸%B۴%DA%A۹-%D۸%AE%D۸%B۴%DA%A۹%D۹%BE%D۸%A۷%DA%A۹-%D۹%۸۵%D۹%۸۲%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%B۱-۱۴۰-%DA%AF%D۸%B۱%D۹%۸۵/

قیمت یک نمونه میوه خشک را در سایت آمازون بررسی می کنیم:

سیب خشک که یکی از ارزان ترین میوه های خشک در بازار ایران است در سایت آمازون در بسته بندی ۸۰ گرمی به قیمت ۳.۸۲ دلار با تخفیف قیمت خورده است. که به نرخ امروز تقریبا ۱۱۰۰۰۰ تومان میشود. برای دیدن محصول در آمازون روی لینک زیر کلیک کنید و میتوانید آن را مشاهده کنید و بیشتر قیمت های داخل و خارج کشور را با هم مقایسه کنید. اختلاف قیمت ها بسیار زیاد است.

https://www.amazon.com/Peeled-Snacks-Organic-Apple-Core/dp/B۰۰SCOMME۸/ref=zg_mg_۹۸۶۵۳۳۵۰۱۱_sccl_۴/۱۴۲-۵۸۳۱۵۹۱-۵۵۴۸۶۶۴?psc=۱

قیمت بروز میوه خشک را از کجا بگیرم؟

قیمت میوه خشک کیلویی - بسته بندی و مخلوط را به صورت به روز از طریق کانال تلگرام سادینو (https://t.me/sadinofruit) و یا سرچ کردن قیمت میوه خشک سادینو در اینترنت دریافت کنید.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha