۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
تولید ۸۰ درصد محصولات کشور از طریق کشاورزی آبی
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد

تولید ۸۰ درصد محصولات کشور از طریق کشاورزی آبی

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۸۰ درصد محصولات کشور از طریق کشاورزی آبی به دست می‌آید و در دنیا این رقم مربوط به تولید محصولات دیمی است.

به گزارش بازار، هوشنگ ملایی افزود: اگرچه در دنیا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اما در کشور ما با وجود داشتن یک درصد جمعیت دنیا، ۲.۵ تا سه برابر دنیا در بخش کشاورزی مصرف آب داریم که بخشی از آن مربوط به اقلیم خشک است.

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: این در حالی است که در دنیا ۸۰ درصد محصولات از طریق کشاورزی دیم به دست می‌آید و ۲۰ تا ۲۵ درصد از طریق کشاورزی آبی است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: چالش آب تقریبا در همه استان‌های کشور حتی مناطق دارای بارش زیاد وجود دارد، اما در استان‌هایی که بارش کمتری دارند، این چالش از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در همه مناطق کشور مشکل آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت وجود دارد تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در بازدید از دستاوردهای دولت تاکید کردند که اگر بتوانیم ۱۰ درصد از مصرف آب بخش کشاورزی را مدیریت کنیم برای بخش صنعت کار مثبتی انجام شده است.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha