۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
۸ روستای البرز فاقد پوشش اینترنت هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز:

۸ روستای البرز فاقد پوشش اینترنت هستند

کرج- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز گفت: تنها هشت روستای بالای ۲۰ خانوار در البرز فاقد پوشش اینترنت هستند که تا نیمه امسال انجام می‌شود.

به گزارش بازار، سودابه رادفر پس از کنفرانس ویدئویی رونمایی طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال کرج که با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات انجام شد گفت: امروز طرح های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات رونمایی شد و بیش از دو هزار میلیارد تومان‌سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی انجام شد.

رادفر افزود: افتتاح هایی در حوزه شبکه ملی اطلاعات انجام‌شد که شامل راه اندازی تلویزیون اینترنتی و مرکز داده ابری که قاعدتا فناوری جدیدیست و می تواند با دیتا سنتر های قدیمی به صورت جدی رقابت کند.

وی گفت: تلویزیون اینترنتی امروز رقیبی برای صدا سیمای ماست و مهم ترین تفاوتش با تلویزیون های سنتی این است که مخاطب تصمیم می گیرد چه برنامه ای و در چه زمانی ببیند. با توجه به مطالبات بخش کثیری از مردم که خواهان تنوع بیشتری بودند شبکه ها معرفی شده اند. تلویزیون اینترنتی در بستر اینترنت شبکه خانگی ارائه و یک ماه اول رایگان است.

رادفر با اشاره به اینکه اکنون به صورت پلکانی بازگشایی ادارات و مشاغل انجام شده ولی ممکن است شرایط پیک کرونایی دوباره برگردد، گفت: بنابراین تهیه زیر ساخت های اینترنتی در تمام استان لازم است‌.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز اظهار کرد: ۸ روستا در استان بدون پوشس اینترنت هستند که جزو روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند. ابلاغیه ها انجام‌شده که ۳ مورد تا دو ماه آینده انجام می شود. پوشش شهری در استان بر اساس آمار ما ۱۰۰ درصد است.

رادفر اعلام کرد: حدود ۱۰ شرکت متضرر از کرونا در استان البرز برای دریافت بسته ۵۰ میلیون تومانی درخواست داده اند.

وی در مورد فراهم بودن زیر ساخت های راه اندازی تلویزیون اینترنتی گفت : ۸۰ درصد زیر ساخت ها فراهم است ولی اساسا چون فناوری اطلاعات دانش جدیدی در جامعه بشری است خدمات در ابتدا راه اندازی و سپس جا انداخته می شود.

کد خبر: ۲۱٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha