۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
صدور بیش از ۲ هزار اخطاریه تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان خبر داد:

صدور بیش از ۲ هزار اخطاریه تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان

همدان - جعفری، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان از صدور بیش از ۲ هزار اخطاریه تغییر کاربری غیرمجاز در استان همدان طی سال گذشته خبرداد.

حسن جعفری جوزانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بیشترین تغییر کاربری‌های شناسایی شده به ترتیب در همدان، ملایر و بهار با ۶۹۱، ۴۴۰، ۳۹۴ مورد بوده و فامنین با ۴۸مورد، کمترین تغییرکاربری شناسایی شده را داشته است.

سرهنگ جعفری جوزانی ادامه داد: باید افراد پیش از هر گونه ساخت و ساز استعلام‌های لازم را در خصوص چگونگی ارائه مجوز و قابلیت انجام کار بگیرند چراکه در صورت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اقدام های قانونی به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: به دنبال این شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها، طی مدت مذکور ۵۸۸ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۱۱۰ مورد قلع و قمع اجرا شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان عنوان کرد: تغییر کاربری غیرمجاز آسیب جبران ناپذیری به خاک و اراضی کشاورزی و در نهایت امنیت غذایی وارد می کند و باید پیش از این صدمه غیر قابل جبران مانع از آن شویم.

جعفری جوزانی در ادامه با بیان اینکه بیش از نیمی از قلع و قمع تغییرکاربری های غیرمجاز در همدان صورت گرفته است، گفت: پس از همدان اسدآباد با ۲۲ مورد بیشترین آمار قلع و قمع را داشته و رزن و درگزین شهرستان های بدون قلع و قمع در سال گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha