۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
افزایش شاخص دلار در پی بهبود آمار اقتصادی آمریکا | افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه آینده
آخرین وضعیت اقتصاد آمریکا؛

افزایش شاخص دلار در پی بهبود آمار اقتصادی آمریکا | افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه آینده

در پی انتشار گزارش آماری مشاغل آمریکا در روز جمعه، شاخص دلار بار دیگر تقویت شده و طی روز شنبه همچنان در کانال ۱۰۲ به سر می برد.

به گزارش بازار؛ در پی انتشار گزارش آماری مشاغل آمریکا در روز جمعه، شاخص دلار بار دیگر تقویت شده و طی روز شنبه همچنان در کانال ۱۰۲ به سر می برد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی فدرال رزرو، دولت ایالات متحده موفق به ایجاد ۲۳۶ هزار شغل جدید در ماه مارس شده که این آمار، راه را برای افزایش نرخ بهره در ماه می (ماه آینده میلادی) باز خواهد کرد.

به گفته رویترز، گزارش آماری فعلی می تواند به افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی در ماه آینده میلادی منتهی شود که این موضوع می تواند روی بازارهای مالی تاثیر گذار باشد.

اقتصاددانان معتقدند، فدرال رزرو که برای حدود دو ماه به دلیل شرایط نا مساعد اقتصادی شکل گرفته در سیستم بانکی آمریکا، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی خود را متوقف ساخته بود، اکنون به احتمال ۷۰ درصد، این نرخ را برای ماه می ۲۵ واحد افزایش خواهد داد.

بر اساس تخمین های موجود در خصوص فرصت های شغلی بخش غیر کشاورزی، دولت آمریکا می بایست ۲۳۶ هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد می کرد که اکنون موفق به ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی بیشتر شده است؛ موضوعی که فدرال رزرو را برای ارائه پیشنهاد افزایش نرخ بهره بانکی بیش از پیش آماده ساخته است.

همچنین نرخ بیکاری در ماه مارس نیز ۳.۵ درصد اعلام شده که به نسبت ماه فوریه ۰.۱ درصد کاهش را نشان می دهد. دستمزدهای کارگزی نیز در بازه زمانی مشابه، حدود ۰.۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha