۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تشدید رکود مسکن با افزایش نرخ بهره تسهیلات | اجرای «مسکن حمایتی» پیگیری شود
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران مطرح کرد؛

تشدید رکود مسکن با افزایش نرخ بهره تسهیلات | اجرای «مسکن حمایتی» پیگیری شود

گرگان- رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: مسکن حمایتی، تسهیلات کم بهره و قیمت مناسب مصالح ساختمانی به ثبات قیمت در بازار مسکن کمک می کند.

ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از عمده ترین کالاهای سبد خانوار مسکن است، اظهارکرد: بازار مسکن بیشترین سهم را در اقتصاد کلان کشور دارد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران سهم مسکن در اقتصاد کشور را ۳۵ تا ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: طبیعتا تاثیرات گرانی و نوسانات نرخ دلار هم به همان نسبت در اقتصاد کشور سهم دارد.

او با بیان این که نوسان نرخ ارز بر بازار مسکن تاثیر مستقیم دارد، اضافه کرد: در کنار این موارد افزایش دستمزد در ابتدای هر سال قیمت مسکن را دستخوش تغییر خواهد کرد.

رهبر افزایش بهره تسهیلات بانکی را منجر به رکود بازار مسکن برشمرد و گفت: خرید و فروش، ساخت و تولید مسکن متاثر از تقاضاست؛ در صورت وجود متقاضی تولید مسکن، ساخت و ساز انجام می شود اما اگر رکود در این بازار سایه بیاندازد، طبعا تولید کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی پیگیری مسکن حمایتی را راهکاری برای افزایش تقاضای مسکن در کشور اعلام کرد و افزود: مسکن حمایتی در گذشته مسکن مهر بود که در دولت جدید از آن به عنوان مسکن ملی یاد می شود؛ این طرح ها باید پیگیری شود تا تعادل در بازار ایجاد شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: امکاناتی مانند تسهیلات بانکی کم بهره برای مسکن و قیمت مناسب برای مصالح ساختمانی، به تولید بیشتر و ثبات قیمت مسکن کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha