۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
سه میلیون و ۵۰۰ نهال مثمر در ۴۵ هکتار از اراضی گلستان کشت شد
معاون جهادکشاورزی گلستان:

سه میلیون و ۵۰۰ نهال مثمر در ۴۵ هکتار از اراضی گلستان کشت شد

گرگان- سرپرست معاونت باغبانی جهادکشاورزی گلستان گفت: سه میلیون و ۵۰۰ نهال مثمر در ۴۵ هکتار از اراضی گلستان کشت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نویدرضا فرهانی صبح شنبه در جمع رسانه های گلستان، اظهار کرد: مطابق برنامه بایستی سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ هکتار باغ مثمر در گلستان توسعه می یافت که خوشبختانه با همراهی بهره برداران این رقم به هزار هکتار رسید.

سرپرست معاونت باغبانی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه یکی از دلایل توسعه باغ مثمر در گلستان فعالیت نهالستان‌ها با تولید گونه‌های دارای کیفیت است، افزود: در سال ۱۴۰۰ رقمی معادل سه میلیون و ۵۰۰ نهال مثمر در ۲۴ نهالستان دارای مجوز این استان تولید شد.

وی بیشترین نهال تولید شده را زیتون دانست و گفت: در آن دوره یک میلیون و ۸۰۰ اصله به زیتون در استان کشت شد.

به گفته او، گونه‌های تولیدی دیگر این نهالستان‌ها بیشتر شامل گردوی بذری، پیوندی و پکان، انواع سیاه ریشه، انار، خرمالو و انجیر بود.

فرهانی ادامه داد: تاکنون۱۰ هزار اصله نهال زیتون و سه هزار و ۷۰۰ اصله نهال گردوی پیوندی و تعداد ۷۵ هزار اصله نهال و نشاء انواع گیاهان داروئی، برای توسعه باغات مثمر در اراضی شیبدار تامین و در اختیار متقاضیان کشت قرار گرفت.

او در خاتمه یادآور شد: باغداران می‌توانند، با توجه به شرایط اقلیمی پیش رو تا فرصت باقیمانده برای کاشت نهال های گلدانی به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود مراجعه کرده و نسبت به ارائه تقاضای دریافت نهال اقدام کنند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha