۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
ارائه خدمات به بیش از ۵۱۳  هزار گردشگر دریایی در رود اروند
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در گفتگو با بازار:

ارائه خدمات به بیش از ۵۱۳ هزار گردشگر دریایی در رود اروند

آبادان- مالکی زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: مقام نخست استان خوزستان و مقام دوم کشوری در حوزه گردشگری دریایی به بنادر آبادان اختصاص یافت.

کامبیز مالکی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس آمار داشبورد مدیریتی صدف سازمان بنادر و دریانوردی، بندر آبادان، عنوان نخست در بنادر استان خوزستان و دومین بندر در بین بنادر کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم از ظرفیت های گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز امسال ، از بنادر آبادان و جاذبه های گردشگری آبی در آبراه بین‌المللی اروند رود و یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار ۵۱۳ هزار ۳۴۲ گردشگر دریایی بازدید کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان توضیح داد: به منظور افزایش ایمنی سفرهای دریایی، با بهره‌گیری از شناور ناجی ۱۷، یدک کش جهت پهلو دهی و جداسازی کشتی لندینگ کرافت حامل مسافران، استقرار تیم مرتبط با نوع خدمات به گردشگران و ارائه آموزش‌های لازم قبل از هر سفر دریایی، توزیع بسته‌های فرهنگی، تامین جلیقه نجات و تاکید بر استفاده مسافران از تجهیزات و توجه به هشدارهای ایمنی، به لطف خداوند موفق شدیم که خاطرات خوشی برای هموطنان و گردشگران آبی در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار و رودخانه اروند رود را بدون حادثه رغم بزنیم.

لازم به ذکر است، این یادمان در جنوب غربی آبادان و رود اروند و روبروی شهر فاو عراق به یاد رشادت و دلاوری های سربازان ایران اسلامی در عملیات والفجر ۸ بنا شده است.

بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو از جمله بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشم‌گیری در رونق تجارت و بازرگانی منطقه دارند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha