۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
اعمال حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کارگران از ماه فروردین
«بازار» گزارش می دهد

اعمال حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کارگران از ماه فروردین

با توجه به ابلاغ مصوبه حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کارگران، کارفرماها موظف هستند این مبلغ را از ماه فروردین اعمال و با حقوق این ماه به کارگران پرداخت کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با توجه به تصویب افزایش حق مسکن کارگران از ۶۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان در جلسه سیصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی کار و ابلاغ آن از سوی دولت، کارفرماها موظف هستند این مبلغ را از ماه فروردین اعمال و با حقوق این ماه به کارگران پرداخت کنند.

علی بهادری جهرمی, سخنگوی دولت روز چهارشنبه با اشاره به تصویب حق مسکن کارگران به ۹۰۰ هزار تومان گفت: مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در جلسه هیأت دولت بررسی شد و همان مبلغ ۹۰۰هزار تومانی پیشنهادی شورای عالی تصویب شد.

پیش از این هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به ابلاغ بخشنامه مزد ۱۴۰۲ از سوی وزیر کار به استان ها گفته بود: کمک هزینه مسکن کارگران در راستای تسهیل تأمین مسکن کارگران از جمله حقوق قانونی کارگر در قانون کار است که برای سال ۱۴۰۲ در شورای عالی کار ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد. قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه است.

شورای‌ عالی کار ۲۹ اسفند ماه سال گذشته در خصوص مبلغ حق مسکن کارگران تصمیم‌گیری و این مبلغ را ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

سال گذشته مبلغ حق مسکن کارگران از سوی شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که برای سال امسال ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و هیات دولت برخلاف سال گذشته مصوبه پیشنهادی شورای عالی کار را بی کم و کاست و بدون تاخیر به تصویب رساند.

حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که جهت اجرایی شدن باید از تصویب هیات وزیران بگذرد که با توجه به اعلام امروز سخنگوی دولت و تصویب آن در هیات وزیران از این ماه اجرایی می شود.

دستمزد ۱۴۰۲ در آخرین روز سال ۱۴۰۱ تعیین شد, وزیر کار بیان کرد که در اولین جلسه سال ۱۴۰۲ حق مسکن را برای تصویب به دولت ارائه می کند تا در هیأت وزیران تأیید شود. اما قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه است. تا زمان تصویب این مصوبه در هیأت وزیران درصورتی که بنگاه های اقتصادی در سال جاری کمتر از ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت از ابتدای سال جاری هستند.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha