۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
مسدودسازی جاده مرزی اوکراین و رومانی در اعتراض به واردات غلات ارزان قیمت اوکراین
توسط کشاورزان معترض صورت گرفت؛

مسدودسازی جاده مرزی اوکراین و رومانی در اعتراض به واردات غلات ارزان قیمت اوکراین

در پی مداخله کمیسیون اروپا برای کاهش تعرفه های گمرکی واردات غلات اوکراین به اروپا، هزاران نفر از کشاورزان رومانی در اعتراض به این اقدام، جاده مرزی میان اوکراین و رومانی را مسدود ساختند.

به گزارش بازار؛ در پی مداخله کمیسیون اروپا برای کاهش تعرفه های گمرکی واردات غلات اوکراین به کشورهای عضو این اتحادیه، هزاران نفر از کشاورزان رومانی روز جمعه با مسدود سازی جاده مرزی میان اوکراین و رومانی، نسبت به این اقدام کمیسیون اروپا اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، کشاورزان رومانی معتقدند که این اقدام کمیسیون اروپا منجر به واردات انبوه غلات اوکراین به رومانی شده و در نتیجه بازار داخلی و صادرات غلات رومانی با مشکل مواجه خواهد شد.

همزمان گفته می شود، در دیگر کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نیز تعداد زیادی از کشاورزان و سندیکاهای آنها نسبت به واردات غلات ارزان قیمت اوکراینی دست به اعتراضات گسترده زده اند. گفته می شود صادرات غلات اوکراین در راستای کمک به وضعیت معیشتی این کشور، تا سال ۲۰۲۴ معاف از تعرفه گمرکی واردات به اتحادیه اروپا خواهد بود.

لازم به ذکر است، اوکراین که از بزرگترین تولید کنندگان غلات در جهان محسوب می شود، در پی جنگ و مسدودسازی مسیر دریای سیاه، در حال حاضر با استفاده از مسیر خشکی کشورهای رومانی و لهستان غلات صادراتی خود را به اروپا صادر می نماید؛ موضوعی که گفته می شود با توجه به میزان حجم صادرات و همچنین معافیت محصولات کشاورزی اوکراین از مالیات، منجر به متضرر شدن کشاورزان در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی خواهد شد.

در راستای ادامه اعتراضات کشاورزان، وزیر کشاورزی لهستان نیز از تظاهرات کسترده کشاورزان این کشور در اعترض به واردات غلات ارزان قیمت اوکراینی به لهستان خبر داده است.

کد خبر: ۲۱۴٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha