۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
صنعت قوی در مازندران نداریم| عقب ماندگی از برنامه های بهره وری
رئیس خانه صمت مازندران:

صنعت قوی در مازندران نداریم| عقب ماندگی از برنامه های بهره وری

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران ضعف صنعت و کمبود نیروی انسانی ماهر را از جمله دلایل عدم تحقق رشد اقتصادی در استان بیان کرد و گفت: صنعت قوی در مازندران نداریم.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر بهره وری اظهار داشت: برای توسعه اقتصادی باید به موضوع به رهبری توجه ویژه داشته باشیم و در برنامه های توسعه پنج ساله نیز موضوع بهره وری هدف گذاری شده است که نشان می دهد باید به این مقوله توجه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری های اجرایی شود .

وی با عنوان این که میزان رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای استان مازندران در سال گذشته ۷.۸ درصد بوده است، ادامه داد: از این میزان مقرر شد که حدود سه درصد آن از طریق بهره وری محقق شود اما این مسئله اتفاق نیفتاده است.

رضوی با اشاره به موانع فرا روی و دلایل عدم تحقق بهره وری برای تحقق رشد اقتصادی در استان ادامه داد: تعیین ۳ درصد سهمیه رشد اقتصادی از طریق بهره وری بسیار بزرگ و بالاست و باید بررسی شود که چرا این مسئله محقق نشده است.

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه صنعت از جمله مولفه های موثر بر رشد اقتصادی و بهره‌وری محسوب می شود، یادآور شد: همه کسانی که در رشد اقتصاد استان موثر هستند باید برای تحقق برنامه ها از جمله تحقیق بهره وری تلاش و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در استان مازندران صنعت دیرپا و قوی نداریم و این مسئله سبب شده که تا حدودی از برنامه های رشد اقتصادی عقب بمانیم.

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه در گذشته های نه چندان دور صنایع مانند نساجی پنبه بافی و غیره در استان وجود داشت اما اکنون آن را از دست داده ایم عنوان کرد: با صنعت مازندران نمی‌توانیم با استان هایی مثل اصفهان و غیره رقابت کنیم.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha