۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
هرمزگان جزو استان های هدف توسعه اقتصاد دیجیتال است
استاندار هرمزگان:

هرمزگان جزو استان های هدف توسعه اقتصاد دیجیتال است

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان جزو سه استان هدف در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال است و آموزش افراد علاقمند به این حوزه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در اولین کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان هرمزگان با تاکید بر اینکه هرمزگان جزو سه استان هدف در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است گفت: با توجه به اینکه این حوزه بسیار تاثیر گذار بوده و می‌تواند اثر بخشی زیادی داشته باشد از تمام فعالان در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان هرمزگان که طرح و ایده خوبی داشته باشند حمایت خواهد شد.

وی افزود: در استان علاوه بر اینکه تسهیلات خواهیم داد از منابع فنی و اعتباری نیز بخشی به همین مسئله اختصاص خواهیم داد، میزان تسهیلات در استان تا سقف یک میلیارد تومان می‌توانیم به طرح و ایده‌ها کمک کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: در استان چند مسئله در حوزه حکمرانی و مدیریت پروژه مورد نیاز است که با استفاده از مسئله اقتصاد دیجیتال میتوان این موارد شامل نرم افزار حکمرانی و سامانه مدیریتی و رصد پروژه‌های استان را طراحی و ارائه کرد.

وی تصریح کرد: برای آموزش جوانان استان و سوق دادن آنان به سمت استفاه از اقتصاد دیجیتال پارک علم و فناوری موظف است محیطی را برای آموزش آماده و تجهیز کند تا بتوان از طریق کارگروه اقتصاد دیجیتال آموزش‌های لازم را به افراد علاقمند ارائه کرد.

استاندار هرمزگان گفت: سه هدف و طرح داریم و معتقدیم این طرح‌ها سرنوشت امنیت غذایی کشور را هم تغییر خواهد داد، اولین هدف تولید یک مترمکعب آب شیرین به ازای یک کیلووات ساعت از دریا و اقتصادی شدن کشت با آب شیرین سازی شده از دریا است، طرح دوم مرتبط با شور ورزی و کشت با آب شور دریا است دیگر طرح مورد نظر تولید جلبک و وارد کردن آن به خوراک دام است.

وی ادامه داد: برای این سه طرح تسهیلات تا ۱۰۰ درصد میزان سرمایه گذاری ارائه خواهد شد، زیرساخت آب و برق و گاز، جاده و زمین را رایگان تامین می‌کنیم و مجوزها را هم اخذ خواهیم کرد و افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند می‌توانند از این کمک‌ها بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha