۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
۲۳ هزار نفر در استان سمنان آموزش مهارت اشتغال دیدند
در سال ۱۴۰۱؛

۲۳ هزار نفر در استان سمنان آموزش مهارت اشتغال دیدند

سمنان- شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان، گفت: در سال ۱۴۰۱ و با هدف ارتقای شانس اشتغال در سراسر استان ۲۳ هزار نفر آموزش‌های مهارت افزایی و فنی و حرفه‌ای دیدند.

سید حسین شاهچراغ در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای کمک بسیار خوبی برای یافتن کار مناسب برای جوانان است، بیان کرد: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان استان سمنان آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت افزایی را دیدند.

وی با بیان اینکه این آموزش ها شانس اشتغال را برای جوانان استان سمنان ارتقا می بخشد، ابراز کرد: طبق برآوردها و آمارهای واصله میزان اشتغال مهارت‌آموختگان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان پس از مهارت‌آموزی، ۶۶ درصد بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: ین آمار بر اساس رهگیری اشتغال صورت گرفته و شامل مشاغل مرتبط و غیر مرتبط با حرفه مهارتی مهارت‌آموختگان اخذ شده و نشان می دهد که آموزش می تواند تا چه اندازه بر اشتغال جوانان موثر باشد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خیران برای مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری جوانان استان سمنان

شاهچراغ با بیان اینکه ۷۰۳ نفر در سال ۱۴۰۱ آموزش‌های مهارتی را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران سمنان فرا گرفتند، گفت: پژوهش و آموزش در حوزه مشاغل آینده و آینده مشاغل در زمره اولویت برنامه‌های مهارتی استان سمنان در سالجاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر در سال ۱۴۰۱ آموزش‌های مهارتی را در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی سمنان فرا گرفتند، بیان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در سال گذشته نقش بسزایی در آموزش های مهارتی داشتند چرا که داوطلبان را با محیط واقعی کار آشنا و آموزش دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در خاتمه افزود: رشد درآمدی، افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خیران استان برای مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری جوانان از دیگر اولویت های فنی و حرفه ای استان در سال جدید خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha