۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
ثبت معامله بیش از ۷۵۹ هزار گواهی سپرده برنج در سال ۱۴۰۱

ثبت معامله بیش از ۷۵۹ هزار گواهی سپرده برنج در سال ۱۴۰۱

بورس کالا سال گذشته (۱۴۰۱) شاهد معامله ۷۵۹ هزار و ۳۶۱ گواهی سپرده برنج طارم و فجر بود.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، سال گذشته ۷۵۹ هزار و ۳۶۱ گواهی سپرده برنج طارم و فجر به ارزش بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال در بورس معامله شده که از این میزان در اسفند سال گذشته (۱۴۰۱) معادل ۱۰۲ تن برنج طارم و ۴۹ تن برنج فجر در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی معامله شده است.

قیمت هر گواهی نیز که معادل یک کیلوگرم برنج است.

در آخرین روز معاملاتی این نمادها (۱۴ فروردین ۱۴۰۲) برای برنج طارم ۸۱۹ هزار ریال (۸۱ هزار و ۹۱۲ هزار تومان) و برای برنج فجر ۵۸۵ هزار ریال (۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان) بود.

طبق آمار معاملاتی بورس کالا در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۷۶ هزار و ۹۷۹ گواهی سپرده برنج طارم به ارزش بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

همچنین بنا بر آن چه اعلام شده معاملات برنج در بورس کالا به صورت گواهی سپرده کالایی از نوع پیوسته بوده و این یعنی این گواهی‌ها قابلیت معاملات ثانویه دارند.

به گفته مسئولان تاکنون یک انبار برنج در شهر آمل پذیرش شده است و برای دو نوع برنج گواهی سپرده صادر می‌شود که یکی از آن‌ها برنج طارم و دیگری برنج فجر است. معاملات برنج فجر نیز از شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ آغاز شده است.

در ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا آغاز و در نخستین روز هزار گواهی سپرده با قیمت ۲۵۵ هزار و ۵۶۰ ریال در هر کیلوگرم معامله شد.

کد خبر: ۲۱۴٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha