۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
صادرات ۵۸۳ هزار قطعه جوجه از مازندران به افغانستان
مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

صادرات ۵۸۳ هزار قطعه جوجه از مازندران به افغانستان

ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات ۸۵۳ هزار قطعه جوجه یک‌روزه از استان به افغانستان طی ماه گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی با بیان اینکه دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت دام باید بعد از تائید سلامت محصول نسبت به صدور مجوزهای لازم برای صادرات محصول اقدام کند، افزود: در اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۸۵۳ هزار قطعه جوجه یک‌روزه از مازندران به کشور افغانستان صادر شد.

وی در ادامه میزان صادرات خاویار از مازندران را به کشورهای آلمان و امارات ۵۵ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ۱۸۸ هزار کیلوگرم مرغ نیز به کشور عراق صادر شد.

رضوانی تصریح کرد: در راستای نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید تلاش می کنیم تا با رفع موانع تولید، صادرات، رونق بیشتری داشته باشد تا علاوه بر ایجاد ثبات در اشتغال پایدار، جهش تولید را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران صادرات فرآورده های لبنیاتی به روسیه را در یک‌ماه گذشته حدود پانصد تن از انواع پنیر، خامه و شیر خشک برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۸ تن خوراک و مکمل های آبزیان به کشور عراق صادر شد.

وی تاکید کرد: تمام مراحل صادرات انواع دام و فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود و به تولیدکنندگان استان این اطمینان خاطر را می دهیم در صورت تمایل با حمایت بیش از پیش تیم کارشناسی دامپزشکی مازندران می توانند در امر صادرات فعالیت داشته باشند.

کد خبر: ۲۱٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha