۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
مسائل معیشتی و مهار تورم مهمترین مسائل کشور است| رفع مشکلات به صورت دستوری ممکن نیست
نماینده مردم بابل در مجلس:

مسائل معیشتی و مهار تورم مهمترین مسائل کشور است| رفع مشکلات به صورت دستوری ممکن نیست

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مسائل معیشتی و مهار تورم از مهمترین مسائل کشور است؛ از دولت درخواست داریم برنامه عملیاتی خود را در جهت اجرای شعار سال به مجلس ارائه نماید.

به گزارش بازار، مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز چهارشنبه۱۶؛ فرودین ماه با سلام و درود خدمت قطب عالم امکان، حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) و مقام معظم رهبری و آرزوی قبولی تمام طاعات و عبادات مردم شریف ایران؛ گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌های آغاز سال جدید تاکید داشتند که ملت ایران قوی، مومن و در حال پیشرفت است، جا دارد از تمام بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در دیدار دیروز ایشان، قدردانی داشته باشیم و امیدوارم با همت بالا و قوی و وحدت و با بکار گیری گیری تمام امکانات، منابع و با حساسیت تکلیف بزرگ شرعی و دینی و انقلابی و مسئله حجاب که واجب الطاعه و واجب اجرا است در کنار تحقق عملی شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اقدام نماییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید وظیفه تمام مسئولان و تمام کارگزاران نظام است اما اجرایی کردن آن باید توسط دولت صورت پذیرد و یقیقا قوه مقننه و همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق این شعار همچون قبل تلاش خواهند کرد.

وی، افزود: تحول به معنای تقویت نقاط قوت، رفع ضعف‌ها ی معیوب، نیاز اساسی کشور چه در نظام اسلامی و چه در جامعه ایرانی است؛ همانگونه رهبر انقلاب تاکید داشتند موضوع شعار سال تحقق مسائل اقتصادی است این مسئله به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست؛ موضوعاتی همچون عفاف، حجاب، اخلاق و پایبندی به شعائر و ارزش‌های اسلامی و انسانی در کنار حل مشکلات معیشتی باید مورد توجه قرار بگیرد، امروز مسائل معیشتی و مهار تورم از مهمترین مسائل کشور است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دولت افزود: از دولت می خواهیم برنامه عملیاتی و زمان بندی خود را در راستای اجرای حکم رهبر معظم ارائه نمایند، دولت باید بداند رفع مشکلات به صورت دستوری میسر نخواهد شد و نیازمند همفکری و استفاده از نخبگان، متخصصان و تمامی اندیشمندان دلسوز نظام است.

وی در ادامه تاکید کرد: دقت در رفتارهایی همچون پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان و تامین خواسته های به حق کارگران در مورد حقوق و دستمزد و همچنین اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، می تواند موجبات امنیت روانی اقشار تلاشگر جامعه را فراهم نماید.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت سهام عدالت گفت: از دولت در مورد پرداخت سود سهام عدالت تشکر می کنم و از وزارت اقتصاد انتظار داریم که از انحراف در رویکرد حوزه سهام عدالت پرهیز کنند و به منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

نماینده مردم بابل در مورد سیاست خارجی و مسائل بین المللی تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی، از سیاست رندانه و موفقیت آمیز در ارتباط با همسایگان و همچنین استراتژی و توازن در روابط خارجی، پیوستن به معاهده شانگهای در آسیا و قراردادهای جدید با چین و روسیه که باعث ضربه کاری و شکست برنامه های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیسم شد تقدیر و تشکر می کنم.

وی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود یادآور شد:متاسفانه جمعیت شهری بابل با مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات فاضلاب، آب شُرب، نبود مراکز تفریحی و گردشگری، نداشتن اشتغال برای جوانان، ترافیک سنگین و عدم تکمیل پروژه‌های عمرانی مواجه است، همچنین مشکلات بازنگری طرح های هادی و اعمال ماده ۴ در مناطق بندپی غربی و از شرق به غرب که بیش از ۱۸ سال بلا تکلیف مانده، هنوز برطرف نشده است و قول مساعد معاون اول رئیس جمهور و رییس محترم بنیاد مسکن برای رفع این مشکلات هنوز اجرایی نشده است.

این نماینده مردم خطاب به رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:چرا توجهی به مطالبات به حق حوزه کشاورزی شهرستان بابل و استان مازندران ندارید، چرا علیرغم تذکرات مکرر و متعدد قبلی مبنی بر رفع مشکلات باغی و زراعی استان های شمالی به خصوص شهرستان بابل اقدام عملی و عاجلی صورت نمی گیرد؟ موضوعاتی همچون گرانی بسیار زیاد نهاده‌های دامی، کود، سم، کمبود سهمیه دامداران، طیور داران، آبزی پروران، نوقان داران و عدم خرید تضمینی محصولات کشاورزی به خصوص مرکبات باغداران بخش های از بابل و بخش مرکزی امیرکلا و عدم حمایت از شالیکاران همچنان برطرف نشده، همچنین روی دست ماندن ده‌ها هزار تن حاصل دسترنج سالیانه کشاورزان عزیز ما موجب ناراحتی و نگرانی برخی از مردم جامعه شده است.

سعادتی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به آغاز فصل کشاورزی از وزرای کشاورزی و نفت، همچنین از ستاد مقابله با قاچاق ارز و سوخت می‌خواهم هر چه زودتر نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان برای آبیاری زمین های زراعی تصمیم گیری و اقدام نمایند، امسال برای اولین بار با پیگیری‌های مکرر و حضور وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی وزیر جهاد، کشاورزی در شهرستان بابل اقداماتی برای صادرات صورت گرفت که باید این روند ادامه داشته باشد، و زیر ساخت های آن حل شود، اقای میرکاظمی، علیرغم دستور رییس جمهور متاسفانه موضوع تامین اعتبار سایت انجلیسی زباله برطرف نشده است، آقای وزیر راه، بر اساس مذاکرات بعمل آمده عقب ماندگی جدی در حوزه راه های ارتباطی ومسیر دسترسی و احداث جاده ها هنوز برطرف نشده و مشکلات ۱۵ ساله کلان شهر بابل همچنان لاینحل باقی مانده است. در نهایت با تاسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی عرض می کنم، خدارا شکر می کنم برای اینکه راه ما روشن است.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha