۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱
تحقق شعار سال با ­تقویت پیشران‌های صنعتی
دبیر مجمع کارآفرینان ایران مطرح کرد

تحقق شعار سال با ­تقویت پیشران‌های صنعتی

دبیر مجمع کارآفرینان ایران گفت: با تقویت شرکت‌های پیشران و بزرگ در کشور، می‌توان رشد تولید، تولید انبوه، کاهش هزینه‌های سرباز و کاهش تورم را رقم زد.

به گزارش بازار، حمیدرضا غزنوی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به «مهار تورم، افزایش تولید» افزود: عباراتی که در شعال امسال به کار رفته، در حقیت لازم و ملزوم یکدیگرند و به نظر می‌رسد مهم‌ترین گزینه برای مهار تورم در اقتصاد، رشد تولید باشد.

وی گفت: اگر بتوانیم در عرصه‌های مختلف به تولید انبوه برسیم، مشکلات تولید، اشتغال و تورم حل خواهد شد.

غزنوی درخصوص چگونگی محقق شدن رشد تولید، تاکید کرد: تا زمانی که بنگاه‌های بزرگ و پیشران در کشور تقویت نشوند، رشد تولید اتفاق نخواهد افتاد. هرچند بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) در موضوع اشتغال‌زایی بسیار موثرند، اما باید در زنجیره ارزش شرکت‌های پیشران قرار بگیرند.

وی ادامه‌ داد: این پیشران‌ها هستند که می‌توانند تولید انبوه داشته باشند و به واسطه بزرگی‌شان واحدهای بزرگ تحقیق و توسعه (R&D) احداث کنند؛ بر این اساس می‌توانند نوآور و به‌روز باشند و محصولات فناورانه و روز جهان را تولید کنند.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران گفت: وقتی این اتفاق‌ها بیفتد، شرکت‌های پیشران می‌توانند بازار خوبی در اختیار بگیرند و تولید زیادی داشته باشند و این یک چرخه است که همه چیز آن به هم وابسته است.

وی افزود: وقتی تولید انبوه اتفاق بیفتد، هزینه‌های سربار این شرکت‌ها کاهش خواهد یافت که به کاهش قیمت تمام شده تولیدات خواهد انجامید و همین موضوع مجدد می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در حوزه تحقیق و توسعه و گسترده‌تر شدن بازارهایشان و تولید بیشتر و انبوه بیانجامد.

غزنوی گفت: ما باید در سیاست‌هایمان در موضوع پیشران‌ها و همچنین بنگاه‌های کوچک و متوسط، راهبرد درستی داشته باشیم؛ این در حالی است که امروز عکس آن را شاهدیم و عمده توجهات به SME‌ها است و این چرخه معیوب در کشورمان به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: چنین سیاستی در جهان و کشورهای پیشروی صنعتی نیز تجربه شده است، به‌طوری که پس از ایجاد پیشران‌ها، به تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداختند و آن‌ها را در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ و پیشران قرار دادند.

دبیر مجمع کارآفرینان ایران اضافه کرد: امسال بهترین فرصت است تا یک بازنگری در این چرخه داشته و برنامه‌ریزی مجدد داشته باشیم، موضوعی که مسئولان اقتصادی کشور نیز به همین نتیجه رسیده‌اند.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha