۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
گندمکاران ناراضی اند؛ انتظار برای افزایش ۴هزار تومانی نرخ خرید تضمینی| تخمین برداشت ۱۱میلیون تن گندم
بازار گزارش می دهد؛

گندمکاران ناراضی اند؛ انتظار برای افزایش ۴هزار تومانی نرخ خرید تضمینی| تخمین برداشت ۱۱میلیون تن گندم

در حالی افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در دست بررسی است که هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران می گوید فعلا روی نرخ ۱۷ هزار تومان توافق شده و به زودی توسط شورای قیمت گذاری نرخ نهایی اعلام می گردد.

بازار؛ گروه کشاورزی: بحث خرید تضمینی گندم و نرخ خرید آن یکی از داغ ترین مباحث این روزهای حوزه کشاورزی است که حواشی بسیاری با خود به همراه دارد. به طوری که بر اساس آنچه پیش از این شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی اعلام کرده بود مصوب شد هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری به نرخ ۱۱۵۰۰ تومان به علاوه ۱۵۰۰ تومان یارانه کاشت از گندمکاران خریداری شود. با این وجود به گفته کارشناسان این نرخ بر اساس نرخ تورم و هزینه های تولید در زمان اعلام یعنی شهریور سال ۱۴۰۱ بوده است و لذا با افزایش قیمت دلار و جهش قیمت نهاده های کشاورزی و به تبع بالا رفتن هزینه های تولید باید در قیمت خرید تضمینی گندم بازنگری متناسب با شرایط فعلی شود.

روی نرخ ۱۷ هزار تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم توافق شده است

در این راستا عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: قبل از عید نامه نگاری هایی با مسئولان مربوطه از جمله ریاست جمهوری انجام دادیم و اعلام کردیم در صورتی که در نرخ خرید تضمینی گندم بازبینی نشود کشاورزان ناراضی هستند و گندم تحویل ما نخواهند داد و لذا میزان خرید پایین خواهد بود. بنابراین در پی این اقدامات دوشنبه هفته جاری جلسه ای در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور نمایندگان و معاونین وزیر برگزار شد و طبق برآورد هزینه و آنالیزی که از طرف بنیاد ملی گندمکاران برده بودیم و بعد از گفتگوهای بسیاری روی نرخ ۱۷ هزار تومان برای هر کیلو گرم گندم توافق شد.

فعلا روی قیمت ۱۷ هزار تومان برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از گندمکاران توافق شده اما قیمت نهایی هنوز از سوی مسئولان مربوطه اعلام نشده است

هاشمی افزود: در ادامه نیز قرار شد رئیس کمیسیون با نهاد ریاست جمهوری در خصوص تامین اعتبارات صحبت کند بنابراین فعلا روی نرخ ۱۷ هزار تومان توافق شده اما هنوز چیزی از سوی ریاست شورای قیمت گذاری (وزیر جهاد کشاورزی) اعلام نشده است.

پیشنهاد نرخ های بیش از ۱۷ هزار تومان کارشناسی شده و قابل توجیه نیست

بر اساس این گزارش غالب گندمکاران روی قیمتهای بیش از این نظر دارند و معتقدند در صورتی که گندم از آنها با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار تومان خریداری شود اجحاف در حق کشاورزان است. از سوی دیگر پیش از این علیقلی ایمانی فعال بخش در گفتگو با بازار گفت در شرایطی که هر کیلوگرم جو در بازار تا ۱۶ هزار تومان خرید و فروش می شود در صورتی که در قیمت فعلی گندم بازنگری نشود احتمال خارج شدن این محصول از چرخه مصرف انسانی و رفتن به سمت کارخانجات خوارک دام، مرغداری ها و دامداری های کشور را دارد.

با این وجود رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور معتقد است نرخ های پیشنهادی که از سوی گندمکاران پیشنهاد می شود قابل توجیه نیست و حرف باید کارشناسی باشد؛ یعنی باید حرفی گفته شود که بتوان روی آن استدلال کرد و مسئولان تصمیم گیر را قانع کرد.

در حالی که سال قبل ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران کشور خریداری شد برآورد می شود در سال زراعی جدید بین ۱۰ و نیم تا ۱۱ میلیون تن گندم در سراسر کشور برداشت شود

هاشمی افزود: ما بر اساس هزینه های برآورد شده و سود ۲۰درصد برای گندمکاران به قیمت ۱۷ هزار تومان رسیدیم و تصمیم گیران را نیز در مورد این رقم قانع کرده ایم. لذا منتظر خبر از طرف رئیس کمیسیون مجلس هستیم تا ماحصل گفتگو با رئیس جمهور و سازمان برنامه بودجه را به ما اعلام کنند.

برآورد برداشت تا ۱۱ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری

از سوی دیگر بر اساس این گزارش برخی کارشناسان معتقدند در سال جاری می توان تا ۱۳ میلیون تن تولید گندم را رقم زد اما رئیس بنیاد ملی گندمکاران با رد این برآورد می گوید: متاسفانه برخی ارقامی را اعلام می کنند که اصلا کارشناسی شده نیست و شرایط محقق شدن آن فراهم نیست و لذا می توان گفت امسال اگر در اردیبهشت ماه بارشهای خوبی برای دیمزارهای کشور داشته باشیم بین ۱۰ و نیم تا ۱۱ میلیون تن تولید گندم در کشور خواهیم داشت.

هاشمی افزود: با این وجود امسال غالبا روی این امر متمرکز هستیم که بتوانیم حجم بیشتری گندم از گندمکاران خریداری کنیم؛ یعنی بر فرض حتی اگر ۲۰ میلیون تن گندم تولید داشته باشیم اما نتوانیم مقدار مطلوبی از گندمکاران خریداری کنیم قطعا باز هم مجبور به واردات خواهیم شد.

وی ادامه داد: با این تفاسیر سعی داریم هم از نظر قیمت و هم از نظر نحوه خرید شرایطی خوبی فراهم شود که محصولی که تولید شده توسط دولت خرید تضمینی شود و نیاز به واردات به حداقل برسد.

گفتنی است به گفته این مقام مسئول در سال زراعی پیشین حدود ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از گندمگاران سراسر کشور خریداری شده که نسبت به سال قبلتر حدود ۴۵ درصد افزایش خرید رقم خورده است. هاشمی همچنین معتقد است این افزایش خرید عمدتا به دلیل قیمت خرید تضمینی خوبی بوده است که در آن سال اعلام شد و می توان امیدوار بود که با نرخ ۱۷ هزار تومانی که برای امسال در دست بررسی است نیز میزان قابل توجهی گندم توسط گندمکاران به دولت تحویل داده شود.

پس از نهایی شدن نرخ تضمینی گندم مابه التفاوت قیمت گندم به گندمکاران مناطق جنوب پرداخت می شود

بر اساس این گزارش، در حالی هنوز روی قیمت خرید تضمینی گندم تصمیم نهایی گرفته نشده و گندمکاران چشم انتظار اعلام نرخ جدید هستند که در برخی مناطق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان برداشت گندم آغاز شده است و خرید تضمینی این محصول از سوی دولت آغاز شده است. با این وجود در حال حاضر با قیمتی مصوب پیشینی خرید صورت می گیرد. هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در این خصوص نیز به بازار می گوید: در این مناطق در حال حاضر خرید بر مبنای قیمتی است که پیش از این اعلام شده بود (۱۱۵۰۰ تومان به علاوه ۱۵۰۰ تومان یارانه کاشت) و در روزهای پیش رو در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، هر قیمتی برای محصول گندم تعیین شود بر آن اساس مابه التفاوت به گندمکارانی که محصول به ما فروخته اند پرداخت می شود.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 60
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      32 0
      با قیمت 17000 تومان می خواهند از پایداری امنیت غذایی و تولید حمایت کنند! خندەدارە همچنین نرخ و قیمتی. محصول گندم رو زیر 22000 هزار تومان از کشاورز خریدن یعنی کشیدن پای دلال و قاچاق گندم این رویە جز آسیب بە کشور چیزی با خودش بە همراە ندارە، من کشاورز عمرا با این قیمت محصولم رو تحویل بدهم.
    • مبین IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      25 0
      بیخیال گندم خریدن از کشاورز چون با هیچ قیمتی تحویل نمیدیم وقتی میتونیم با 25تومن بفروشیم چرا تحویل شما بدیم با 17 یا 20 تومو
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      111 3
      قیمت زیر۲۰تومان واقعا به صرفه نیست،،،مسئولین میگن قیمت ۲۰تومان کارشناسی شده نیست،،،حتما قیمت۳۰۰میلیونی پراید،،،طلای ۳میلیونی ،،،دلار۵۰تومانی،،،ایناکارشناسی شده هستند،،،،کشاورزان باقیمت زیربیست تومان انگیزه کاشت گندم سال بعد ندارند،،،
      • کشاورز IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
        32 1
        حقیقت جزاین حرفی شما زدید نیست...
      • یاسر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
        10 0
        دقیقا همینجوریه وقتی قرار باشه ملت حساب کنن قیمت سر ب فلک کشیده و میکشه ولی اگر طرف حساب دولت باشه صد تا سنگ می اندازن جلو الان ۷ ماهه قیمت دارن کارشناسی میکنن چجوری کمتر پول بدننن
      • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
        7 1
        کجا می تونین ۲۵ بفروشین به ما هم بگید به ما هم بگید ببریم اونجا
    • شیخ IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      22 0
      به دولت گندم نمیدیم انبار های خصوصی ظرفیت نگهداری دارند
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      16 0
      به خاطر 3تا 4هزار تومن سرو کله هم رو نشکنین؟ خوب بالا نبرید، گندم هم نخواهید.
    • رضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      20 4
      اقا گندم پای کشاورز ۱۵ هزار در میاد این بی عدالتیه قیمت ۱۷ تومن ۲۵ قیمت مناسبیه
      • جلالیان IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
        3 0
        سلام واقعا قیمت های سرسام اور مگه میشه با چه قیمت وارد می کنید با همون قیمت بخرید
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      2 42
      وقتی قیمت جهانی گندم ۱۴هزار تومان است چرا باید دز ایران ۱۷هزارتومان دولت بخره
      • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
        17 0
        یه سرچ ساده تو گوگل بکنین قیمت جهانی رو میفهمین و ظلمی که در حق کشاورز میشه
    • علی آزادی چهالنگ IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      1 29
      خیلی هم راضی هستیم کدوم کشاورزع که ناراضیه صاحب زمین که ۱۰۰هکتار زمین داره ناراضیه پس اجاره کار باید چکار کنه بعدش باید بعدش بره زمین بگیره هکتاری خداتومن
    • بندر همتی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      22 1
      با درود. اگر قیمت گندم دو برابر بشه باز از تورم عقبیم. هزینه ها که سرسام آور بالا رفته جای خود . قیمت تراکتور و مکانیزاسیون در سال ۴ دفعه تعدیل خورده آن هم بماند .
    • کشاورز IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      30 1
      کشاورز را بدبخت کردید زیر 25تومان واقعا ضرره برای کشاورز
    • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      20 2
      انشاالله دولت محترم هرچه سریعتر با در نظر گرفتن تورم واقعی در جامعه دوسال خوشکسالی و هزینه ها و افزایش هزینه ها از جمله ادوات کشاورزی مخصوصا برای کشاورزانی که ندارند همه اش را کرایه کرده اند و توجه به معیشت کشاورزان توجه شود. قیمت را اعلام فرماید
    • شوش PL ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      35 0
      مسئول محترم لطفا تحلیل درست از بازار داشته باش. با این گرانی ها ۲۰ تومان هم نمیصرفه.خواهشا انگیزه کاشت دوباره گندم به کشاورزان بدید.
    • بلال شاهوزهی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      33 0
      کمتر از ۲۰هزا تومان نمی‌دم واقعا
    • امین IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      23 0
      ۲۵ تومن باید باشه چون اجاره زمین هست پول تراکتور پول کاموا کود سم تقویتی اینا هم هستند باید در نظر گرفته بشه کود دولتی نیست همش باید از بازار ازاد ب قیمت ۳۶۰ تومن بخریم لطفا ب فکر دیم کارا باشید لطفا لطفا
    • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      37 1
      این یعنی شکست تولید گندم تو ایران ، از این پس باید. همشو وارد کنید
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      27 0
      زیر ۲۵ هیچی تحویل نمیده انبار خواهیم کرد پراید ۳۰۰ گوشت۳۰۰ مرغ ۸۰ و....
    • جلال IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      20 1
      باسلام نرخ 25000کمتر باشه ضرر میکنم تا بیست روز دیگه برداشت میکنم ناچارم آزاد بفروشم
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      26 1
      امسالم کلاه سرمون رفت کاشتیم و دولتم زورش زیاده ازمون میگیرتش ولی خدابزرگه سال دیگه عمری باقی بود کشاورزا تلافی میکنن انشالله
    • رضا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      15 1
      گندم در بازار ازاد 18 تومان است، کدوم ادم عاقل به نرخ 13 یا 17 تحویل دولت میده، دیگ کشاورز توان این ظلم رو نداره، گندمکاران دزفول به هیچ وجه گندم تحویل دولت نمی دهند، همه هم از این موضوع اگاه هستن
    • حسن احمدی کیا IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      13 0
      آقای کارشناسی که درگیر از سفره ی شهروند و کشاورز نداری ، پس لیاقت این مقام و مسند نیستی ، چون با اینکه می‌دونی داره به کشاورز ظلم میشه و سودی براش نداره بازم تأکید رو جدا قل قیمت برا گندم داری !!! شک نکن با این نرخ ۱۷ و و و سیلوهای شما زنگ گندم نخواهند دید چون هر کشاورز فکر انباشت و یا فروش محصول خودشو به خاطر سودش کرده ... ( قاچاق و خوراک طیور و دام ووو)
      • محمود قاسمی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
        19 1
        با این قیمت و با این هزینه ها من که امسال گندم انبار میکنم برا بذر سال دیگه به کشاورز با قیمت بالاتر میفروشم ولی گندم به دولت با این قیمت نمیدم
    • قاسم IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      10 1
      اگر امسال با یک قیمت عادلانه گندم دولت نخرد اگر موفق بشود با قیمت پایین گندم از دست کشاورز بخرد سال آینده دیگری کسی گندم نمی کارد وقتی جو داخلی همین حالا ۱۵۰۰۰تومان خرید فروش میشود نسبت به کاشت گندم خرج کمتری هم دارد موقع فروش هم دامدار با پول نقد بدون افت بخرد چه کسی میاد گندم بکارد بفروشد کیلوی ۱۱۵۰۰
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      2 7
      کی از درآمد کاریش راضی که کشاورز جا بمونه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      6 1
      خداکند باران بیاید گندم باشه قیمتش درست میشود.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      14 0
      سلام ولا این قیمت که اعلام کردین کیلو ۱۷ هزار منسفانه نیست کشاورز زحمت کش که همش دار ندارش این کشاورزی هستش اونم اگه خدا کمک بکنه باران بزنه مخارج شکم زن بچهاش در یباره بعد دولت محترم میاد این قیمت کارشناسی میکنه ولا من ب این قیمت هی میدمش دامدار ولی ب این قیمت تحویل دولت نمیدم دیگه گندمم کشت نمیکنم۱
    • انور فتاحی. IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      15 1
      درود..دیواری کوتاهتر از دیوار تولید کننده نیست..خصوصا کشاورز زحمت کش ..به این قیمت از مردم میخرن ولی سه برابر این مبلغ وارد میکنند..
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      11 2
      سال دیگه کسی گندم نمیکاره جوباصرفه تر هست
    • حمید IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      12 1
      دلال گندم میخره برای عراق کیلویی 22 هزار مگه دیوانه ایم بدیم دولت کیلوی هفده تومن
    • محمد JP ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      8 0
      دولت عراق نرخ ۳۱هزارتومان بابت هریک کیلو قیمت گذاری کرده لذا قیمت خرید گندم با این افزایش ادوات کود و۰۰۰۰بصرفه نیست حتماباعث ضرر کشاورز می شود
    • میلاد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      8 0
      خدا شاهده اجاره زمین ۱۵۰ میلیون دادم هر هکتار ۶تن در شرایط خوب گندم بده از ۱۷ هزار تومان مکنه ۱۰۲ میلیون پس هزینه کاشت، داشت ،برداشت هم اضافه بشه و هزینه کشت ذرت چی آخرش میمونه برای کشاورز من خودم با این قیمت خسیل می‌چینم میدم گاودار اغلم ذرت زود میکارم ۲ هزار بلکم تهش باغی بمونه
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      6 2
      کسی با این قیمت به دولت گندم تحویل نمیده، دلال‌ها خیلی گران‌تر از نرخ دولت می‌خرن کشاورزها نظرشون بین 25 تا 30 هست
    • یاسین IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      11 0
      با سلام کارشناس باید منصف و عادلانه کارشناسی کنه این محصول قوت یک سال کشاوزز و خانواده اش است در ضمن کشت سال بعد رو در نظر بگیره اگه راست میگه با این دو پارامتر قیمت کارشناسی بدهد.
    • مهدی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      7 0
      درود ،تاجر عراقی تو منطقه ما آمده و گندم خرید میکنه 31000تومان ؛حال از مسئولین محترم سئوال میکنم آیا کسی حاضر میشه به قیمت پیشنهادی 17000تومان گندم خود را تحویل دولت دهد ؟
    • فاطمه IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      10 0
      والا دولت عوض اینکه بذر رو رایگان یا نصف قیمت در اختیار کشاورز قرار بده به نرخ روز از کشاورز میگیره پس انتظار نداشته باشه کشاورز از حقش کوتاه بیاد
    • آذری IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      5 0
      یه کاری میکنن که همه به هاشیه شهرها مهاجرت کنه روستاها خالی از سکنه بمنه
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      7 0
      امسال پنچ میلیون تن گندم ندارین از کجا ۱۱میلیون اوردین
    • سعید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      13 0
      اگه دولت دوست داره سال بعد کشاورز گندم بکاره قیمت گندم بالای ۲۰ تومن باشه درغیر اینصورت کشاورزا سال بعد انگیزه ای برای کاشت دیگه ندارن
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      12 0
      انگار کشاورز غیر از هزینه تولید خرج دیگری نداره یا توی این کشور زندگی نمیکنه واقعا مسئولین چجوری قیمت حساب میکنن؟ اگر ۲۵ هم حساب بشه باز هم کشاورز از تورم عقب هست
    • کشاورز IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      9 0
      والله قسم کمتراز۲۵ هزارتومان گندم بدولت نمیدم، بازار آزاد مشتری هست.
    • مهدی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      8 0
      ای بابا قیمت ۱۷تومن و ۲۰تومن همش ضرره ،،،اداره محترم برق آمده ۲روز قبل با نامه دادستانی وسط خوشه گندم چاه کشاورزی رو بدون هیچ هماهنگی خاموش کردن و پلمپ کردن و رفتن و گفتن برید پمپ رو بکشید بالا طبقه کم کنید و آب روبه ۱۸لیتر برثانیه برسونید و ما که تا الان به ازای هرهکتار دست کم ۲۰میلیون هزینه کردیم چاه هم خاموشه و حساب کردیم بنده که ۳هکتار گندم دارم با آب جدید ۱۸لیتری بدون لوله و جوی‌های ‌گلی باید ۲هکتار از گندمم رو الان ول کنم تا خشک بشه و نمیتونم آب بدم و در مشاع ما نزدیک ۲۵هکتار گندم باید خشک بشه و یا خوراک دام بشه و هرکاری کردیم مسولین آب منطقه ای نشنیدن و گفتیم آب رو با هزینه دلار فقط تا ۱۵روز دیگه می‌خریم تا گندم حداقل خوشه بکشه گفتن نه الاه و بالله باید کم بشه ...و الان آب امروز کم شده که حتی داخل زمین نمیتونیم کاری باهاش بکنیم ،،،،حالا شما عزیزان در مورد قیمت و اینکه گندم کالای استراتژیک هست وفلان بحث میکنید ای عموجان گندم همتون رو برزید توچاه هم برای این مسولین هیچ اهمیتی نداره .
    • رضا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      8 0
      باسلام..گندم زیر قیمت 20هزارتومان ضرروزیان کشاورزان رادرپی دارد..ممنون.بازنگری وتجدید نظر شود
      • علیرضا پیشاهنگ IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
        2 0
        خداییش ۱۷ هزار تومن خیلی ضرر هست برای کشاورز . لااقل ۲۰ هزار تومن بخرین تا کشاورز دل گرم بشه دوبا
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      4 1
      ماشین را مثل قبل کنید ۷ میلیون طلا گرمی ۱۳ هزار بعد گندم هم هزار تومان نه الان که ماشین ۳۰۰ میلون طلا ۳ میلیون گندم ۱۷ هزار چطور حساب کردید
    • اسی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      4 0
      کمتر از سی انبار میکنم واسه سال دگ هکتاری سی میلیون فقط اجاره زمین دادیم
    • کشاورز IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      3 0
      همه کشاورزان که تراکتور و کمباین ندارن یک سوم برداشت هزینه اینا میشه
    • کیوان IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      2 0
      آلان ۲۰هزار تومن مرز عراق تحویلی پرداخت می‌کنند.الان همسایه من نقدا فروخت وحالا قاچاقچی چند میفروشه خدا میدونه.من هم انتظار میکشم که دولت از من زیر قیمت بخره وپول رو بعد یک سال پرداخت کنه.پس فروش به قاچاقچی بهتر میباشد
    • حسین IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      3 0
      همین کارگرها برای کارکردن در مزارع زیر 600 تومن کارنمیکنند روغن وتعمیر و خود تراکتور و کود و سم و بذر و گاو اهن وشش پر و دیسک و حشره کش و ... همه اینا رو حساب کن ،حالا اگه کسایی باشند که زمینشونم اجاره ای باشه و تراکتور و ابزار از خودشون نباشه که بدبخت شده با 17 تومنم
    • فتح الله آدینه وند کوهدشت لرستان -روستایی کلسرخ IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      کسی میتواند نرخ گندم از طبقه کشاورز استضعاف واستثمار شده تعیین کند اولا دارای طهارت مولود و از خانواده اصیل وبا اصالت و دارای تخصص وقلم باشد تا بفهمد طبقه دهقان یعنی چه ، یعنی نمی فهمند و نمی دادند با این تورم قیمت هر کیلو گندم زیر 30هزار تومان هم برای کشاورز هم دولت بی معناست
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      2 0
      شش ماه از کاشت تابرداشت کارگری هم درنمیاد با این قیمت مگه با این کم ابی هکتاری چند تن میده صاب زمین چیزی نمیبره چه برسه به اون که اجاره میکنه
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      3 0
      به نطر من کشاورزی در ایران حق اش ضایع شده
    • کشاورزان مظلوم ایران IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      2 0
      دولت می‌خواهد قیمت نان را از جیب کشاورز و گندمکاران مظلوم و زحمتکش پایین نگه دارد و به اصطلاح یارانه نان به اقشار کم درآمد بدهد ولی توجه ندارند که با این کار گندمکاران را نابود و در ورطه ورشکستگی قرار می دهد گندم در مرز عراق ۳۴۰۰۰ تومان خریداری شده، حالا دولت حاظر نیست باقیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بخرد ولی در آینده نزدیک ۴۵ هزار تومان هم از خارج از کشور خواهد خرید، بدبخت کشاورزان مظلوم ایران، اینهمه به این قشر تولید کننده و زحمتکش ظلم نکنید،تنها راه نجات کشور حمایت از تولید کنندگان داخلی در اولویت کشاورزان مظلوم و زحمتکش وگندمکاران بیچاره ، به تولید کننده کشور ظلم نکنید کشاورز وضعیت اقتصادی خوبی ندارد قیمت واقعی گندم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، به اسم حمایت از مردم به کشاورز و گندمکاران ظلم نکنید لطفا
    • احمد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      من بیست هکتار گندم دارم کمتراز۲۰ هزا رتومان ضرر هست یک کیلو به دولت نمیدم
    • GB ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      پارسال ما به ازای یک تن گندم پول یک سکه بهار آزادی گرفتیم خوب دولت باز به قیمت پارسال از ما بخرد یک تن گندم یک سکه بهار آزادی اگه حسن نیتی دولت داره قیمت همینه الکی وقتش رو تلف نکنه جلسه هم لازم نداره خو ب دو دو تا چهار تا مگه نه
    • مهدی کریملو GB ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      با یک حساب سر انگشتی پار سال یک تن گندم پولش بیشتر از یک سکه طلا بود امسال به ازای هر تن گندم یک سکه بدهد کمی ارزان‌تر از پارسال چطوره
    • NL ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      گرانی خودرو وغیره مشکلی ندارم تورم ایجاد نمیکنه ولی گندم تابیادگران کنند تورم راست انصاف کجاست کشاورز بدبخت چکارکنه گندم ارزان می‌توانند واردکننده صادرات گندم ازادکنند مامیتوانیم بیشتربفروشیم