۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
 کاهش تولید نفت ضربه‌ای به بانک مرکزی اروپا است

کاهش تولید نفت ضربه‌ای به بانک مرکزی اروپا است

روزنامه پولیتیکو از پیامدهای کاهش تولید نفت اعضای اوپک پلاس بر بانک مرکزی اروپا خبر داد.

به گزارش بازار، روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» اعلام کرد که «کاهش ناگهانی تولید نفت توسط اعضای اوپک پلاس مانع از تلاش بانک‌های مرکزی برای کنترل تورم شد، آن هم در زمانی که فشار بر هزینه‌های زندگی در اروپا کاهش یافت».

این روزنامه افزود که اعلام این کاهش همچنین منجر به "افزایش ترس از تاثیر غیرمستقیم بر کل اقتصاد شد، در زمانی که تورم پس از رسیدن به نرخ‌های بی سابقه در منطقه یورو از تابستان شروع به کاهش کرد. "

در این زمینه، خورخه لئون، معاون ارشد شرکت اطلاعاتی بازار "ریستاد انرژی"، گفت که این تصمیم "حدود دو ماه طول می‌کشد تا به اقتصاد واقعی برسد، زیرا قیمت‌های فعلی نفت خام به محصولات نفتی راه پیدا می‌کند. "

وی افزود: این "احتمالاً منجر به افزایش تورم خواهد شد که برای اروپا مشکل ساز است، زیرا قیمت نفت با تورم اصلی اروپا به عنوان واردکننده خالص نفت ارتباط نزدیکی دارد. "

پولیتیکو تصریح کرد: «این اقدام فشار بیشتری بر دولت‌های اروپایی وارد می‌کند. این در زمانی است که افزایش هزینه‌های انرژی، غذا و حمل و نقل منجر به نارضایتی از لندن تا برلین شده و مردم برای پرداخت قبوض و در میان موجی از اعتراضات و ناآرامی‌های صنعتی با مشکل مواجه هستند.»

کد خبر: ۲۱۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha