۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
جایگاه هشتم ایران در صنعت سیمان جهان
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

جایگاه هشتم ایران در صنعت سیمان جهان

کارشناس بازار سرمایه گفت: با عملکرد مطلوب شرکت‌های فعال در حوزه سیمان، در سال ۱۴۰۱ توانستیم به رتبه هشتم تولیدکنندگان سیمان در جهان برسیم.

به گزارش بازار، مهرناز سلطانی، تصریح کرد: هر چند که این شرکت‌های فعال در حوزه سیمان با مشکلاتی چون؛ قطعی برق و نوسانات ارزی در سال گذشته، روبرو بودند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی موفقیت‌های شرکت‌های سیمانی می‌توان به پایان دادن به قیمت گذاری دستوری و عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه چین را رتبه اول تولید کننده سیمان در جهان دانست و گفت: بعد از چین، هند رتبه دوم، ویتنام و آمریکا به ترتیب د ر رتبه‌های بعدی تولیدکنندگان برتر سیمان در جهان قرار دارند.

سلطانی گفت: ایران هم در حوزه صادرات توانسته با افزایش صادرات سیمان کلینکر به کشورهای همسایه در سال‌های اخیر؛ درآمد ارزی خوبی را نصیب شرکت‌های بورسی کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با استمرار عرضه سیمان در بورس کالا و تعیین قیمت با مکانیزم عرضه و تقاضا، شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند به ادامه داشتن فرایند سودسازی امیدوار بود و آینده خوبی پیش روی این شرکت‌ها قرار دارد.

وی گفت:صادرات سیمان کلینکر به کشورهای همسایه نیز در این سال‌ها افزایش یافته است و درآمد ارزی خوبی را نصیب این شرکت‌ها کرده است.

این کارشناس در پابان با ادامه یافتن عرضه سیمان در بورس کالا گفت: با این عرضه می‌توانیم به روند رو به رشد شرکت‌های بورسی در سال‌های آینده امیدوار باشیم.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha