۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
صنعت گردشگری موجب توسعه پایدار اقتصاد کرمان می شود
استاندار کرمان:

صنعت گردشگری موجب توسعه پایدار اقتصاد کرمان می شود

کرمان – فداکار، استاندار کرمان با اشاره به ارتقای آمار بازدیدهای نوروزی در کرمان گفت: صنعت گردشگری موجب توسعه پایدار اقتصاد کرمان می شود.

مهدی فداکار در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که بازاریابی و معرفی این بناهای تاریخی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی میتواند به توسعه گردشگری در کرمان ختم می شود.

وی با اشاره به بهبود وضعیت زیر ساختهای گردشگری استان کرمان افزود: کرمان از زیر ساختهای خوبی در بحث حمل و نقل نیز برخوردار است که البته با توجه به ظرفیتهای استان باید توسعه یابد.

وی با اشاره به وجود چندین فرودگاه فعال در استان گفت: همین مساله میتواند زمینه ورود گردشگر را فراهم کند.

استاندار کرمان به رشد ۲۰ درصدی ورود گردشگر به کرمان اشاره کرد و بیان کرد: این آمار در کنار کاهش ۴۰ درصدی تلفات رانندگی در جاده های کرمان نشان می دهد در سال جاری اقدامات قابل توجهی در راستای مهار تصادفات رانندگی نیز انجام شده است.

وی گفت: بیشترین بازدید از ارگ بم، باغ شاهزاده و حمام گنجعلیخان انجام شد و این یعنی باید روی این جاذبه های گردشگری کار بیشتری انجام دهیم تا به گردش چرخ اقتصاد گردشگری استان کمک کند.

لزوم استفاده از فرصتهای اقتصادی گردشگری کرمان

وی افزود: همچنان باید سایر بناهای تاریخی کرمان نیز به خصوص آثار ثبت جهانی بهتر به گردشگران معرفی شود.

وی بیان کرد: در سال جاری باید برای رشد شاخصهای اقتصادی همه تلاش کنیم و از فرصتهای اقتصادی استان بیشترین بهره را ببریم و عملا یکی از مهمترین زمینه های توسعه اقتصادی در استان کرمان گردشگری است که با توجه به پراکندگی آثار گردشگری کرمان در شهرستانهای مختلف می تواند به خلق ثروت در شهرستانهای مختلف و بهبود معیشت مردم ختم شود.

وی افزود: گردشگری میتواند به ایجاد اشتغال پایدار با کمترین سرمایه گذاری ختم شود و در این زمینه میتوانیم با تکیه بر پتانسیلهای محلی هر منطقه به سمت محرومیت زدایی و بهبود وضعیت زندگی جوامع محلی پیش برویم.

استاندار کرمان ادامه داد: توسعه زیر ساخت ها و آموزش جوامع محلی نیز در این زمینه تاثیر گذار است.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha