۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبرداد؛

رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل

چابهار- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: گردشگری دریایی در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه تا۱۲ فروردین ماه  ۴۹ درصد رشد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، قاسم عسگری نسب در این خصوص اظهار داشت: گردشگری دریایی در چابهار به عنوان یکی از راهکارهای توسعه منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: این اداره از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش دریایی و تامین شناورهای مسافری و گردشگری برای استفاده از تسهیلات کم بهره حمایت کند.

عسگری نسب از راه اندازی شناور گردشگری دریایی برای اولین بار در بندر چابهار در نوروز امسال خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل بسیار عظیم و خدادادی در استان سیستان و بلوچستان، سواحل بکر و دریای اقیانوسی سواحل مکران در بندر چابهار که رهبر فرزانه انقلاب آن را به گنج پنهان تعبیر می کنند ما را بر آن داشت تا بخش کوچکی از این گنج عظیم که موهبت دریا و گردشگری دریایی است را به گردشگران و شهروندان چابهاری عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در این مدت گردشگران از ظرفیت های دریایی موجود از جمله وجود پایانه استاندارد مسافری دریایی و شناورهای ایمن سنتی در بندر شهید کلانتری چابهار و وجود متخصصان حوزه دریایی بهره مند شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به پتانسیل های موجود خاطرنشان کرد: پس از اخذ مجوزهای قانونی دریایی و ارگان های نظارتی توسط متولیان امر و متقاضیان برگزاری تورهای گردشگری دریایی و با استفاده از توان بومی محلی و افزایش ضریب ایمنی دریانوردی از جمله تامین جلیقه نجات به تعداد گردشگران دریایی، تامین حلقه های نجات، تامین مسیر ایمن تردد به شناور، نرده کشی و ایمن سازی دیوارهای اطراف و تهیه بروشورهای نکات حفاظت ایمنی سفر و حفظ محیط زیست و گماردن راهنمایان و تورگردانان، تلاش کردیم تا برای اولین بار در تاریخ بندر چابهار گردشگری دریایی توسط شناورهای سنتی شروع بکار کند.

وی اضافه کرد: این حرکت تفریحی، فرهنگی دریایی با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و زیست محیطی دریایی و معرفی پتانسیل های موجود چابهار که مدت ها مورد غفلت قرار گرفته بود در نوروز امسال با راه اندازی گردشگری دریایی با شناورهای سنتی آغاز شد که مورد استقبال بسیار خوب گردشگران و شهروندان چابهاری قرار گرفت.





کد خبر: ۲۱۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha