۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
افزایش توزیع کود شیمیایی برای کشت های بهاره در همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان خبرداد:

افزایش توزیع کود شیمیایی برای کشت های بهاره در همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از افزایش توزیع کود شیمیایی برای کشت های بهاره در این استان خبر داد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از یکم اسفند ماه پارسال تا ۱۴ فروردین ماه سالجاری، ۲۱ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان همدان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۵ درصد معادل ۶ هزار و ۵۰۰ تن افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از مقدار ۲۱ هزار تن کود توزیع شده ۲۰ هزار تن از آن ازته، ۴۹۰ تن فسفاته و ۵۱۰ تن پتاسه بوده است، گفت: امیدواریم با افزایش مصرف فسفاته و پتاسه تاثیر قابل توجهی در کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی استان شاهد باشیم.

الیاسی افزود: در این مدت با همت همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نوروز، با استفاده از ذخیره راهبردی ۱۶ هزار تنی کود که در انبارهای شرکت موجود بود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت های بهاره به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی اطمینان داد در زمینه تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز استان هیچگونه کمبودی وجود ندارد و در این روزها که به دلیل بارندگی ها و کشت های بهاره تقاضا برای مصرف کود بالاست، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، تمامی سهمیه کود شیمیایی ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی را تأمین و از طریق کارگزاری ها و عاملین فروش خود توزیع می کند.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha