۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به اصفهان تا پایان تعطیلات/«نقش جهان» دومین مجموعه پربازدید کشور
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

ورود بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به اصفهان تا پایان تعطیلات/«نقش جهان» دومین مجموعه پربازدید کشور

اصفهان - ایزدی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ۱۰ میلیون و ۷۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی تا پایان تعطیلات به اصفهان وارد شدند.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی پنج استانی هستند که بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا هستند، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند گذشته تا ۱۳ فروردین امسال حدود ۱۰ میلیون و ۷۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان اصفهان شدند.

وی افزود: در این مدت دو میلیون و ۲۱۶ هزار نفر مسافر در اصفهان اقامت کردند که بیشترین گردشگران در شهرهای اصفهان، کاشان و نطنز حضور داشتند.

بازدید روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از میدان نقش جهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان میدان نقش جهان با بازدید روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر بیشترین میزان بازدید کننده را داشته است، گفت: باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون، کاخ عالی قاپو و منار جنبان رتبه های بعدی بازدید گردشگران را داشتند.

افزایش ۲۸ درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری اصفهان

ایزدی گفت: میزان کل بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان، حدود ۲۸ درصد در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد، تاکید کرد: پس از آن دو مجموعه در استان اصفهان یعنی مجموعه میراث جهانی میدان نقش جهان و باغ فین کاشان از نظر میزان بازدیدکننده در میان پایگاه‌های ملی و جهانی رتبه دوم و سوم بازدید کشوری را داشتند.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha